پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12182

بسیاری از والدین تصور می کنند با فرستادن فرزندان به مدرسه بقیه امور به عهده معلمان است در صورتی که وظیفه آموزش نظم و انضباط به عهده خودشان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی.بی.سی، بررسی ها نشان می دهد که کمتر از نیمی از والدین اعتقاد دارند که یکی از مشکلات مدارس ایجاد نظم و انضباط است  در حالی که بیش از دو سوم آموزگاران بی نظمی دانش آموزان را از مشکلات و موانع تدریس می دانند.

گزارشات حاصله از مدارس به ویژه در پایه ابتدایی حاکی از آن است که والدین تصور می کنند آموزش نظم و انضباط به فرزندانشان از وظایف معلم و معاونین مدارس است در صورتی که معلمان معتقدند که این آموزشها و آمادگی فرزندان برای حضور موثر در کلاس درس باید قبل از ورود به مدرسه در منزل آموزش داده شود تا معلم بیشتر وقت خود را به جای تعلیم ریاضی و علوم و ادبیات صرف آموزش  موارد ابتدایی رفتاری نکند.

مشکل اصلی در این جاست که برخی از والدین با آگاهی از این موضوع مسئولیت آموزشی خود را در منزل به خوبی انجام می دهند اما از آنجا که برخی دیگر این کار را به طور کامل به مدرسه محول می کنند در بین دانش آموزان دو دستگی ایجاد شده و برخی از دانش آموزان خوب نیز با احساس وضع بی ثبات رفتارهای نامناسبی از خود بروز می دهند.

به نظر می رسد که اگر گزارشات تحصیلی و رفتاری دانش آموزان میان والدین و معلمان مدرسه به طور زیر بنایی تهیه شود با افزایش این ارتباط و آگاهی از عملکرد دانش آموزان تعامل این دوگروه نیز هماهنگ تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha