مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت از تصویب آیین‌نامه تجهیزات پزشكی كشور با هدف نظام‌مند كردن وضعیت تولیدكنندگان، واردكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی و نیز مشخص كردن تعرفه این خدمات خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جامعه دندانسازان ایران، رضا مسایلی؛ مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت در آیین گشایش «هفدهمین كنگره علمی سالانه پروتز دندان» افزود: در حال حاضر 2 هزار شركت تجهیزات پزشكی و 5 هزار نمایندگی كمپانی‌های مختلف در كشور فعالیت می‌كنند كه تمام اطلاعات مربوط به فعالیت آنان از سوی وزارت بهداشت به ثبت رسیده است.
وی با ابراز رضایت از كیفیت مطلوب تجهیزات پزشكی در كشور اظهار داشت: در حال حاضر عزم وزارت بهداشت به منظور كیفیت محصولات تولید شده داخل كشور است و تا پایان سال 120 گونه از تجهیزات پزشكی تولید داخل در كشور موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های بین‌المللی و استاندارد اروپا خواهد شد.
مدیر كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت از اقدامات این وزارتخانه با هدف ایجاد حاشیه امن برای استفاده كنندگان تجهیزات پزشكی نام برد و گفت: به همین منظور 2 میلیون «هولوگرام» به دستور وزارت بهداشت روی تجهیزات پزشكی نصب شده كه این اقدام به منزله تأیید كیفیت این محصول از سوی وزارت بهداشت است.
مسایلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی یادآور شد: نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی در این میان از نظر تعداد بیشتر و از نظر كیفیت مطلوب‌تر از سایر حوزه‌های پزشكی است.
وی اضافه كرد: تقویم نمایشگاه‌ها در حوزه مواد و تجهیزات دندانپزشكی از سوی وزارت بهداشت با همكاری انجمن‌ها و تشكل‌های مردم نهاد(NGO ) و با هدف برنامه‌ریزی برای سال آینده تنظیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha