معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وزارت بهداشت برای تربیت پرستار دندانپزشکی اعتباری نمی‌گذارد و متأسفانه از سال 1370 بهداشتکاران دهان و دندان تربیت نشده‌اند.

سلامت نیوز: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: وزارت بهداشت برای تربیت پرستار دندانپزشکی اعتباری نمی‌گذارد و متأسفانه از سال 1370 بهداشتکاران دهان و دندان تربیت نشده‌اند. 

حسین حصاری، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با فارس اظهار کرد: وزارت بهداشت برای تربیت رده‌های پایین ارائه خدمات دندانپزشکی اعتبار ارائه نمی‌دهد یعنی چنانچه دانشگاهی بخواهد پرستار دندانپزشکی تربیت کند وزارت بهداشت به این دانشگاه اعتبار اضافه‌ای نمی‌دهد و در نهایت دانشگاه پس از یک تا دو سال تربیت پرستار به علت مشکلات مالی این کار را متوقف می‌کند.

حصاری افزود: همواره در پاسخ به درخواست ما مبنی بر تربیت پرستار دندانپزشکی گفته می‌شود که برای این‌کار اعتباری وجود ندارد و جالب آن که در رشته‌های پرستاری پزشکی اعتبارات وجود دارد ولی برای پرستاری دندانپزشکی اعتباری وجود ندارد که این باعث مشکلاتی برای مردم می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه دندانپزشکی در تربیت سطوح پائین( سطح بهداشتی) ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی را زیاده‌خواهی افراد وارد شده به سطوح پایین‌تر دانست و گفت:‌ تجربه نشان داده است این افراد که در کنکور سراسری حائز نمرات پایین‌تری شده‌اند به محض ورود به عرصه خواهان تبدیل شدن به یک دندانپزشک هستند که این‌ها در مجموع تبدیل به یک مانع در تربیت این افراد شده است و متأسفانه از سال 1370 بهداشتکاران دهان و دندان تربیت نشده‌اند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پیشگیری پوسیدگی دندان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این افراد معمولاً برای دستیابی به خواسته‌های خود از روش‌های غیرمعمول و نادرست استفاده می‌کنند و زمانی که بدنه دندانپزشکی کشور مشاهده می‌کنند افراد ناکارآمد به دنبال کسب درجه دندانپزشکی از روش‌های غیر معمول و طی مراحل مورد نظر هستند از ورود این افراد به حوزه دندانپزشکی کشور پیشگیری کنند.

حصاری گفت: اکنون 80 درصد پرستارانی که در مطب‌های دندانپزشکی مشغول به کار هستند، این کار را به صورت تجربی آموخته‌اند در حالی که در دنیا این افراد باید 2 سال آموزش ببیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha