چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1556

براساس آخرین آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در آغاز قرن بیستم و یکم ، تصادفات رانندگی ، حوادث قلبی - عروقی ، سرطان ها و استئوپروز (پوکی استخوان) به عنوان 4 دشمن اصلی حیات بشر نام گرفته اند.

درمانی برای بیماری خاموش قرن
در این میان پوکی استخوان شایع ترین بیماری متابولیک به شمار می رود که حدود 25 میلیون نفر تنها در کشور ما به آن مبتلا هستند و سالانه برای درمان این بیماری 27000 میلیارد تومان هزینه صرف می شود ، در حالی که براساس توصیه پزشکان ، مصرف کلسیم و ویتامین D به همراه ورزش یک شیوه مهم کمک به جلوگیری از پوکی استخوان تلقی می شوند.
امروزه بیشتر پزشکان به منظور پیشگیری و کنترل بیماری پوکی استخوان که بیماری خاموش قرن نام گرفته است ، نسبت به تجویز کلسیم دی فورت (Calcium-Dfort) اقدام می کنند ؛ البته کلسیم دی فورت هایی که هم اکنون به وسیله پزشکان تجویز می شود ، از نوع وارداتی هستند ، اما بتازگی پژوهشگران کشور با هدف رفع نیاز بازار داخل و صادرات این محصول در آینده نسبت به تولید این دارو اقدام کرده اند. دارا بودن 400 واحد ویتامین D که 2 برابر کلسیم D های معمولی موجود در بازار است ، کمک به جذب بیشتر کلسیم ، به دلیل داشتن ویتامین D و جلوگیری از دفع کلسیم از جمله مزایای این کلسیم به شمار می رود.
فراموش نکنیم مصرف روزانه یک قرص کلسیم دی فورت 400واحد ، ویتامین D3 مورد نیاز بدن را تامین می کند و در صورتی که فردی در نیمه نخست زندگی یعنی پیش از 30 سالگی کلسیم کافی مصرف نکند ، حفظ کلسیم در استخوان ها به دلیل آن که جذب کلسیم در بالای 30 سالگی و بویژه پس از 35سالگی به کندی انجام می شود ، جبران ناپذیر است. قرص کلسیم تولید داخل یک مکمل غذایی موثر در کاهش کلسیم خون (هایپوکلسی) ، پیشگیری و کنترل پوکی استخوان ، کاهنده فسفات خون (هایپوفسفاتی) و موثر در کمبود ویتامین D3 محسوب می شود. ضمن آن که ویتامین D موجود در این فرآورده به جذب کلسیم در خون کمک می کند و مانع از دفع کلسیم می شود، همچنین از آنجا که برای جذب هر چه بهتر کلسیم ، در حال حاضر پزشکان ویتامین D را برای افراد بالای 30 سال توصیه می کنند ، این قرص ها حاوی 500 واحد کلسیم D و 400 واحد ویتامین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha