رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه جامع حمایت از معلولان که چندی پیش نهایی و اعلام شد گفت: بخش هایی از این برنامه جامع به مجلس می رود و به‌تدریج بخش‌هایی از سوی دولت مصوب و ابلاغ می شود. درهمین راستا ظرف یک هفته آینده لایحه‌ای که مربوط به معیشت معلولان شدید ناتوان از انجام کار است به امضای رئیس‌جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رسید.

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه جامع حمایت از معلولان که چندی پیش نهایی و اعلام شد گفت: بخش هایی از این برنامه جامع به مجلس می رود و به‌تدریج بخش‌هایی از سوی دولت مصوب و ابلاغ می شود. درهمین راستا ظرف یک هفته آینده لایحه‌ای که مربوط به معیشت معلولان شدید ناتوان از انجام کار است به امضای رئیس‌جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رسید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،انوشیروان محسنی بندپی،گفت: افزایش مستمری مددجویان بهزیستی بستگی به بودجه سال 95 و برنامه ششم دارد.
وی افزود: ظرف یک هفته آینده لایحه‌ای برای معیشت معلولان شدیدی که توان انجام کار ندارند به امضای رئیس‌جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رسید.
رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی معلولان شدید و نیمه شدید از مزایا و امتیازات قانونی پیشنهاد شد تا برابر حقوق و مستمری که هر سال به آنان پرداخت می‌شود مستمری در نظر گرفته شود.
محسنی بندپی درباره افزایش مددجویان گفت: هر ساله برابر قانون 10 درصد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی توانمند شده و با این اقدام از پوشش بهزیستی خارج می شوند.
وی یادآور شد: به دنبال اجرای این طرح به جای افرادی که خارج می‌شوند افراد تحت پوشش جدید وارد می‌شوند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: در حال حاضر 59 هزار خانوار جدید در نوبت ورود هستند که نیمه دوم سال 94 از این تعداد 30 هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha