معاون سلامت وزارت بهداشت با تاكید بر ضرورت مقاوم سازی مراكز درمانی و برنامه ریزی برای حفظ آمادگی كامل نیروهای انسانی در برابر حوادث و بلایا گفت: برای پاسخگویی مناسب‌تر حوادث و بلایا باید با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب امكان پاسخگویی فراهم شود.

دكتر امامی رضوی در مراسم روز جهانی بهداشت با بیان اینكه آخرین روز از هفته سلامت با عنوان مقابله با مشكلات حادث و بلایا نامگذاری شده است، اظهار كرد: در سوانح طبیعی چون سیل و زلزله بسیاری از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی دچار آسیب می‌شوند. از این رو آماده سازی برای مقابله در صورت بروز احتمالی حوادث الزامی است.

وی با بیان اینكه نخستین روز از هفته سلامت با عنوان همكاری و مشاركت‌های بین بخشی نامگذاری شده است در ادامه طرح امداد نوروزی را نمود بارزی از این مشاركت بین بخشی برشمرد كه دستاورد عظیمی را به همراه داشت.

معاون سلامت وزارت بهداشت دومین روز از هفته سلامت را سلامت گروه‌های در معرض خطر در حوادث و بلایا عنوان كرد و افزود: این افراد باید مشخصا شناسایی شوند تا در مواقع لزوم امدادرسانی مناسبتری صورت گیرد.

امامی رضوی به سلامت و پدافند غیرعامل و مشاركت دستگاه‌های مختلف به عنوان یكی دیگر از نام‌های این ایام اشاره كرد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت روانی و اجتماعی بازماندگان حوادث و سوانح طبیعی یك روز از ایام این هفته نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

وی سلامت محیط در حوادث و بلایا را از مقوله‌های مهم برشمرد و افزود: از فواید حفظ سلامت محیط، پیشگیری از گسترش و بروز انواع اپیدمی بیماریهاست.

وی در خاتمه از مشاركت بین بخشی كلیه نهادها، سازمانها و وزارتخانه‌ها در جهت ارتقای سلامت جامعه قدردانی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha