رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: رئیس جمهوری در دولت یازدهم بیشترین بازدید را از مراکز بهزیستی داشته و این نشان‌دهنده اولویت این موضوع برای وی است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: رئیس جمهوری در دولت یازدهم بیشترین بازدید را از مراکز بهزیستی داشته و این نشان‌دهنده اولویت این موضوع برای وی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در دولت یازدهم اقدامات مهمی چون بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که سال‌ها مسکوت مانده بود و در این دولت به آن رسیدگی شد؛ رخ داد.
وی ادامه داد: با حمایت NGOها، دولت و خود معلولان، این بازنگری صورت گرفته و در آستانه تقدیم به مجلس است که بخشی از آن در قالب تصویب هیأت وزیران درآمده و بخشی از آن نیاز است در قالب قانون به تصویب مجلس برسد. وی افزود: در این بازنگری به تمامی مشکلات معلولان اعم از بیمه تکمیلی، الزام‌های دستگاه‌های اجرایی در مناسب‌سازی و آماده‌کردن شرایط عمومی و تحرک‌پذیری و ورود این افراد به محیط‌های شهری و عمومی، معافیت‌های مالیاتی برای خانواده‌های معلولان، حقوق و معیشت این افراد و... به طور کلی و ریشه‌ای توجه شده است. رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از معافیت‌های مالیاتی خیرین در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: معافیت‌های مالیاتی برای افرادی که در خیر جمعی حضور دارند و هزینه‌هایی را در این راستا متقبل می‌شوند، پس از تأیید بهزیستی این هزینه‌ها به عنوان مالیات قابل قبول این افراد تلقی می‌شود که این اقدام نیز یکی از اقدامات مؤثر دولت یازدهم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha