شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

آما ماری، مادر 24 ساله پسری که با یک بیماری نادر مغزی دو سال پیش متولد و پزشکان مرگ او را در آینده بسیار نزدیک اعلام کرده بودند، از تکلم او در دومین سال تولدش خبر داد.

سلامت نیوز: آما ماری، مادر 24 ساله پسری که با یک بیماری نادر مغزی دو سال پیش متولد و پزشکان مرگ او را در آینده بسیار نزدیک اعلام کرده بودند، از تکلم او در دومین سال تولدش خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، آرون کوچک حدود دو سال پیش به تشخیص پزشکان با بیماری هولوپرونز نسفالی متولد شد، اختلالی که در آن به دلیل شکل نگرفتن بخش قدامی مغز، نوزاد تنها به کمک ساقه مغز قادر به تنفس بود و حرکت می‌کرد.


به گزارش دیلی میل،در لحظه تولد، پزشکان به آما ماری مادر آرون گفتند فرزندت تا دقایقی دیگر جانش را از دست خواهد داد و امید او را برای مراقبت از فرزندش بیهوده دانستند.
آما ماری در مصاحبه خود به دیلی میل گفت، برخلاف ادعای پزشکان، آرون زنده ماند، نفس کشید و حرکت کرد و در تولد دوسالگی‌اش با گفتن واژه مامان، بهترین هدیه دنیا را به من و پدرش پیشکش کرد. این مادر اسکاتلندی ادامه داد، هر مادر وقتی برای نخستین بار صدای فرزندش را می‌شنود که صحبت می‌کند، شوقی وصف نشدنی دارد. تصور نمی‌کردم پسرم زنده بماند، او تنها با بخش کوچکی از سیستم عصبی مرکزی متولد شده بود و در روز تولدش تعداد زیادی از خویشاوندان به ملاقاتم در بیمارستان آمدند تا برای مرگ آرون مرا تسلی دهند، اما او تا همین لحظه هم زندگی می‌کند، در زادروزش دست می‌زند، جیغ می‌کشد، شادی می‌کند و کلمه مامان را بارها و بارها تکرار می‌کند.

آما ماری می‌گوید: زندگی در چنین شرایطی اصلاً آسان نیست، اما من می‌خواهم تا آنجا که توان دارم، فرصت زیستن و لذت بردن از زندگی را به فرزندم بدهم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha