رئیس سازمان بهزیستی گفت: کلینیک های فیزیوتراپی به اشتباه، برون سپاری شده که در برخی موارد به خوبی نمی تواند خدمت ارائه کنند و باید بهزیستی این کلینیک ها را راه اندازی کند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی گفت: کلینیک های فیزیوتراپی به اشتباه، برون سپاری شده که در برخی موارد به خوبی نمی تواند خدمت ارائه کنند و باید بهزیستی این کلینیک ها را راه اندازی کند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در نشست بررسی مسائل اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: تفاهم نامه ای در قالب مسکن اجتماعی با بنیاد مستضعفان برای شهرها و با بنیاد مسکن در روستاها منعقد کرده ایم.

وی اظهار کرد: هفت هزار و 800 واحد مسکن شهری برای خانواده های دو معلول به بالا با 150 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال کمک بلاعوض بهزیستی و 50 میلیون ریال کمک خیرین مسکن ساز حامی معلولان احداث شده است.محسنی بندپی گفت: حدود سه هزار و 800 واحد مسکن روستایی نیز برای خانواده های دو معلول به بالا در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.وی افزود: سهم استان کرمان در قالب این تفاهم نامه حدود 900 واحد مسکونی است که نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اکنون 45 هزار واحد مسکونی معلولان در کشور بین 30 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.محسنی بندپی به اشتغال معلولان نیز اشاره کرد و گفت: توانمندسازی، اشتغال و حرفه آموزی در راهبردهای اصلی بهزیستی قرار دارد.وی بیان کرد: در این زمینه نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 16، یکهزار میلیارد تومان اعتبار را در اختیار بهزیستی و دو هزار میلیارد تومان را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داده اند.محسنی همچنین با بیان اینکه 227 مرکز مشاوره و ژنتیک به صورت خصوصی با بهزیستی همکاری می کنند، گفت: رویکرد ما ارتقای اورژانس های اجتماعی است.

وی گفت:استان کرمان می تواند به عنوان پایلوت یا قطب آموزشی کشور در مداخله مسائل ناشی از بلایا و حوادث، دوره های آموزش سلامت اجتماعی را برگزار کند.رئیس سازمان بهزیستی گفت: احداث مرکز آموزشی یا پژوهشی پیوست سلامت اجتماعی در بلایا و حوادث در کرمان یا بم به منظور برگزاری دوره های آموزش در این زمینه یکی از اقدامات مهم است.

وی تصریح کرد: تغییر و تحولات محیط، جوامع، فرهنگ، شیوه زندگی و آگاهی نداشتن در مورد مسائل ژنتیکی موجب شده روز به روز شاهد رشد آسیب های اجتماعی و تولد معلولیت ها باشیم.رئیس سازمان بهزیستی کشور به امضای سه تفاهم نامه جلوگیری از بروز بیماری های ژنتیکی، بینایی و شنوایی سنجی در کرمان اشاره کرد و گفت: اجرای این سه تفاهم نامه می تواند بسیاری از معضلات این استان را رصد و ما را به راه حل هایی علمی و کارشناسی امیدوار کند.وی افزود: میانگین افراد کم شنوا یا ناشنوا در کشور در سال گذشته 63 درصد بوده که کرمان هم در حدود میانگین کشوری است.

محسنی بندپی بیان کرد: افراد درگیر مشکلات کم بینایی یا نابینایی در کشور طی سال گذشته حدود 75 درصد بوده که در کرمان نیز حدود 73 یا 74 درصد گزارش شده است.وی گفت: تفاهم نامه شنوایی و بینایی سنجی شرایطی را فراهم می کند که در یک برنامه زمانبندی مشخص، علل نابینایی، کم بینایی و کم شنوایی و ناشنوایی را در استان کرمان تشخیص دهیم و بعد از آن با بکارگیری روش های علمی، درمانی و تشخیصی به کاهش معلولیت ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: عواملی که منجر به معلولیت ها می شوند شامل بیماری ها و حوادث است و عامل عمده بروز بیش از 50 درصد معلولیت ها، مسائل ژنتیکی است که طبق آمارهای ارائه شده، سالانه حدود 30 هزار کودک معلول متولد می شوند.وی تصریح کرد: راهکارهایی وجود دارد که می توان آمار تولد نوزادان معلول را کاهش بدهیم.

این نشست در دومین روز سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.محسنی بندپی روز گذشته (جمعه) وارد جنوب کرمان شد و وضعیت خدمات رسانی بهزیستی و مددجویان این سازمان در این منطقه را بررسی کرد.وی شامگاه گذشته در سفر به شهرستان بم ضمن بازدید از مراکز بهزیستی در نشستی با مسئولان این منطقه شرکت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha