نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در کرمان خبر داد وگفت: این بیماری در استان تحت کنترل است.

اتباع بیگانه؛ عامل شیوع آنفلوآنزای خوکی در کرمان

سلامت نیوز: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفولانزای خوکی در کرمان خبر داد وگفت: این بیماری در استان تحت کنترل است.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری فوت 8 نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزای خوکی، افزود: این بیماری اغلب در افرادی مشاهده شده که یا به خارج کشور سفر کرده‌اند یا به علت حضور اتباع خارجی در کرمان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بیماری آنفولانزای خوکی علاوه بر شهر کرمان در دیگر شهرستان‌های این استان مانند انار و رفسنجان نیز مشاهده شده که اکنون بیشترین تاکیداتی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مردم داشته آن است که پیشگیری‌ لازم را در مقابل افرادی که دچار سرماخوردگی شدند داشته باشند تا بتوان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کنترل و مراقبت از بیماری آنفولانزای خوکی به صورت جدی در دستور کار مدیریت اجرایی استان کرمان و دانشگاه‌ علوم پزشکی این استان است، تصریح کرد: البته افرادی که به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند اغلب در زمره افرادی به شمار می‌رفتند که دارای بیماری‌های دیگری بودند و بدنشان کاملا مستعد ابتلا به بیماری آنفولانزای خوکی بود.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها تعداد فوت‌شدگان ناشی از ابتلا به بیماری آنفولانزای خوکی 8 نفر اعلام شده است که البته تعداد قابل توجهی نیز اکنون مبتلا به این بیماری بوده و اکنون تحت مراقبت قرار دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام شد که واکسن‌های مورد نیاز جهت پیشگیری از این بیماری وجود دارد که البته باید ابتدا این داروها مورد آزمایش قرار گیرد تا میزان اثرگذاری آن مشخص شود، در این زمینه مردم نیز باید همکاری لازم را جهت مراقبت از ابتلا به این بیماری داشته باشند.

لازم به ذکر است، چندی پیش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد که بیماری آنفولانزای خوکی از حدود یک ماه پیش در کرمان آغاز شده است و در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهر کرمان 4 نفر و 4 نفر در مابقی شهرستان‌های استان کرمان متاسفانه در اثر این بیماری فوت کرده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha