چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 171715

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه‌شنبه 29 دسامبر 2015) اعلام کرد: انتقال و شیوع ویروس ابولا در جمهوری گینه به پایان رسیده است.

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه‌شنبه 29 دسامبر 2015) اعلام کرد: انتقال و شیوع ویروس ابولا در جمهوری گینه به پایان رسیده است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ در اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: از زمان تایید آخرین مورد ابتلا به ویروس ابولا در گینه 42 روز گذشته است و تا کنون مورد دیگری گزارش نشده است.


سازمان جهانی بهداشت با ارزشمند خواندن پایان شیوع ویروس ابولا در جمهوری گینه آن را نقطه مهمی در متوقف کردن این بیماری در غرب آفریقا دانست.
دو سال قبل در اواخر دسامبر سال 2013 زنجیره اصلی شیوع بیماری ابولا در گینه شروع شد که پس از آن به کشورهای همسایه یعنی لیبریا و سیرالئون و سرانجام به هفت کشور دیگر گسترش پیدا کرد.


در مجموع 28 هزار و 601 مورد تایید شده و مشکوک به ویروس ابولا در گینه، لیبریا، سیرالئون گزارش شده که به مرگ 11 هزار و 300 نفر انجامیده است. اکنون گینه وارد دوره 90 روزه نظارت گسترده، شده تا تضمین شود که هر مورد جدید ابتلا به ویروس ابولا خیلی سریع و پیش از انتقال به افراد دیگر شناسایی شود.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت این اولین بار است که در تمامی این سه کشور، زنجیره اصلی شیوع و انتقال ویروس ابولا که از دو سال پیش آغاز شده متوقف گردیده است. همچنین آنان تاکید کردند دولت‌ها و مسئولان باید نسبت به این بیماری هوشیار باشند تا در صورت شیوع مجدد آن در سال 2016 به سرعت آن را متوقف سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha