وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین کنگره سالیانه هپاتیت نسبت به رشد نگران کننده خالکوبی در قشر جوان جامعه هشدار داد.

دکتر کامران باقری لنکرانی روز چهارشنبه در حاشیه دومین کنگره سالیانه هپاتیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آرایشگاهها محلی برای انتقال بیماری هپاتیت ویروسی به شمار می‌روند و این موضوع با توجه به رشد خالکوبی نگران کننده است.

وی با اشاره به گسترش پوشش واکسیناسیون به جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون هپاتیت به این گروه به عنوان گروههای پرخطر و درمان بیماران تالاسمی، هموفیلی و نیز اجرای برنامه کاهش آسیب به عنوان برنامه ‌هایی در جهت کاهش مخزن بیماری در کنترل هپاتیت در کشور سودمند بوده است.

لنکرانی با بیان اینکه واکسینه کردن نوزادان علیه هپاتیت B در بدو تولد از سال 72 وارد برنامه کشوری واکسیناسیون شده، یادآور شد: گام بعدی واکسیناسیون، در مورد واکسیناسیون 17 ساله ‌ها بود که طی چهار سال اخیر به انجام رسیده است.

وی افزود: اگرچه برنامه کاهش آسیب در معتادان تزریقی با هدف کاهش مبتلایان به HIV آغاز شد اما این برنامه مبتلایان به هپاتیت ‌های ویروسی را هم شامل می شود.

وزیر سابق بهداشت بر ضرورت سیاست گذاری جامع برای پوشش گروههای در معرض خطر به ویژه از طریق مجامع صنفی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha