رییس انجمن سرطان ایران با اشاره به رشد فزاینده سرطان در كشور طی دو دهه آینده از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا با تنظیم استراتژی مقابله با سرطان از هم اكنون برای مقابله با این بیماری برنامه ریزی كنند.

دكتر عبدالله فضل علی زاده به مناسبت برپایی «پنجمین همایش انجمن سرطان ایران» كه 28 تا 30 در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: ما برای برنامه ریزی صحیح به داشتن آمار دقیقی از ابتلا به انواع سرطان‌ها در كشور نیازمندیم و برای رفع این معضل، وجود یك مركز ملی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل انواع آمار سرطان‌ها به شدت احساس می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها 300 آنكولوژیست (متخصص درمان سرطان) در كشور مشغول به فعالیتند كه بر اساس استانداردهای موجود می‌بایست، این رقم به 600 نفر افزایش یابد.

به گفته رییس انجمن سرطان ایران، با توجه به ریزش این افراد طی سالهای آتی بر اثر بازنشستگی، كهولت سن و ... از یك سو و از سوی دیگر افزایش تعداد بیماران سرطانی، نیازمند تربیت نیروی انسانی بیشتری در این زمینه و نیز ایجاد و تجهیز مراكز درمان سرطان هستیم.

وی تصریح كرد: طبق آمارهای موجود، تعداد بیماران سرطانی از 11 میلیون و 800 نفر در سال 2005 با 55 درصد رشد به تعداد 18 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2020 خواهد رسید.

به گفته دكتر فضل علی زاده، تعداد ویزیت آنكولوژیست‌ها از 38 میلیون بیمار در سال 2005 به 57 میلیون در سال 2020 می‌رسد.

وی با تاكید براین كه مراجعات زودهنگام به پزشك و اجرای برنامه‌های دقیق درمانی، شانس رهایی از بیماری و ادامه زندگی عادی را برای بسیاری از بیماران افزایش می‌دهد، بر گسترش اطلاع رسانی در این حوزه تاكید كرد.

دكتر فضل علی زاده گفت: پنجمین همایش سالانه انجمن سرطان، همگام با اهداف انجمن سرطان ایران كه افزایش آگاهی عموم و بهبود روش‌های صحیح زندگی سالم برای جلوگیری از پیش زمینه‌های ابتلا به سرطان در جامعه است، ‌برپا می‌شود. ارایه اطلاعات جدید پیرامون این رشته از سوی متخصصان و نخبگان این رشته در كنار طرح و بررسی معضلات از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha