چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 177233

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 تا 30 درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند.

سلامت نیوز:معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 25 تا 30 درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمد اسلامی در حاشیه دومین روز از همایش مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تک فرزندی یک پدیده رو به رشد در کشور است که باید این فرآیند نادرست اصلاح شود.


وی بیان کرد: گرچه میزان تک فرزندی در جامعه رو به افزایش است اما اطلاع رسانی در این زمینه باید با دقت انجام گیرد زیرا ممکن است برخی خانواده های تک فرزند قصد فرزندآوری در سال های بعد را داشته باشند.


وی گفت: اتخاذ رویکرد فرهنگی برای رشد فرزندآوری در کشور ضروری است زیرا بیشتر خانواده های تحصیلکرده و برخی همسرانی که دارای رتبه شغلی بالاتر یا از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند، به تک فرزندی بسنده می کنند.


اسلامی افزود: فرهنگ سازی در زمینه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری و برای کاهش تک فرزندی باید از خانواده های متمول آغاز شود تا بتوان این رویه را اصلاح کرد.
نشست دو روزه مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان باروری سالم دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد به منظور مرور برنامه های ارتقای نرخ باروری مبتنی بر سلامت مادر و کودک برگزار شده است.


در این نشست حدود 60 نفر از مدیران گروه سلامت و خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم از 19 دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha