رئیس انجمن نفرولوژی کشور گفت: هنوز مشخص نیست که وزارت بهداشت در خصوص نحوه واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش خصوصی چه برنامه ای دارد و از مشارکت انجمن نفرولوژی نیز در این باره خبری نیست.

سلامت نیوز:رئیس انجمن نفرولوژی کشور گفت: هنوز مشخص نیست که وزارت بهداشت در خصوص نحوه واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش خصوصی چه برنامه ای دارد و از مشارکت انجمن نفرولوژی نیز در این باره خبری نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ،محمدرضا گنجی در آستانه روز جهانی کلیه (بیستم اسفند)  اظهار داشت: به رغم اینکه وزارت بهداشت در خصوص نحوه واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش خصوصی از برخی همکاران ما کمک گرفته اما متأسفانه مشخص نیست دراین باره می‌خواهد چه کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: ما به وزارت بهداشت گفتیم اجازه دهید ما هم در نحوه واگذاری بخش‌های دیالیز به بخش‌های خصوصی شرکت کنیم که قبول کرده‌اند اما متاسفانه  قدم مثبتی که نشان دهد ما را به عنوان انجمن نفرولوژی در این باره مشارکت داده‌اند برداشته نشده است.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیه افزود: متأسفانه هنوز مشخص نیست که نحوه واگذاری چگونه خواهد بود؛ یعنی به شرکت‌های خارجی یا افراد حقیقی و حقوقی و... است؟

وی تصریح کرد: ما تمام پیشنهادات خود را در مورد چگونگی کیفیت دستگاه های دیالیز، فضای آن و... به صورت مکتوب به وزارت بهداشت داده ایم اما متأسفانه هنوز معاون درمان برای هیچ یک از صحبت های ما ارزش قائل نشده و گویا ما را کنار گذاشته‌اند.

این نفرولوژیست عنوان کرد: ما حتی بر اساس گایدلاین‌ها مشخص کرده‌ایم که مراکز دیالیز باید دارای چه استانداردهایی باشند. حال آن که برای رفع مشکلات حوزه سلامت، جامعه پزشکی و مردم دلمان به دولت یازدهم و مجلس آینده خوش و امیدوار است.

گفتنی است همزمان با روز جهانی کلیه برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی از سوی انجمن بیماران کلیوی، انجمن نفرولوژی و با مشارکت شرکت سانوفی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha