مدیر گروه تخصصی ایمنی درمانی سرطان و پزشکی ترمیمی پژوهشکده سرطان پستان از راه‌اندازی گروه تحقیقاتی ایمنی‌درمانی سرطان در این پژوهشکده خبر داد و گفت: در روش ایمونوسل‌تراپی، سلول‌های فرد در جهت از بین بردن سلول‌های سرطانی تقویت خواهند شد.

سلامت نیوز:مدیر گروه تخصصی ایمنی درمانی سرطان و پزشکی ترمیمی پژوهشکده سرطان پستان از راه‌اندازی گروه تحقیقاتی ایمنی‌درمانی سرطان در این پژوهشکده خبر داد و گفت: در روش ایمونوسل‌تراپی، سلول‌های فرد در جهت از بین بردن سلول‌های سرطانی تقویت خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر بهنام صادقی، دبیر علمی سمپوزیوم ایمیون سل‌تراپی در سرطان با اشاره به تلاش کشورهای دنیا در زمینه درمان هدفمند سرطان با کمترین عوارض جانبی افزود: ایمونوسل‌تراپی (ایمنی درمانی سرطان)، فناوری جدیدی است که از سال 2013 به عنوان بزرگترین تحول علمی در زمینه پزشکی مطرح شده است.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر درمان سرطان‌ها با استفاده از شیمی درمانی، پرتو درمانی و یا ترکیبی از آنها است، یادآور شد: این روش‌ها همیشه موفق نیستند؛ چراکه به دلیل غیر اختصاصی بودن، عوارض جانبی زیادی را به همراه دارند.

مدیرگروه تخصصی ایمنی درمانی سرطان و پزشکی ترمیمی پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به اثرات درمانی ایمونوسل‌تراپی خاطرنشان کرد: در شیوه نوین ایمنی‌درمانی، سلول‌های ایمنی خود بیمار تهیه و در محیط آزمایشگاه و با استفاده از تکنیک‌های تخصصی علیه سلول سرطانی آموزش داده و تقویت می‌شوند.

به گفته صادقی، این سلول‌های فرآوری شده به بدن بیمار انتقال یافته و به گونه هدفمندی سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: این فرایند پیچیده در مدل‌های حیوانی و برخی مطالعات بالینی اثربخشی بسیار خوبی از خود نشان داده است، به گونه‌ای که هم‌اکنون برخی از محصولات تولید شده از این روش برای درمان بیماران به تائید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده است. به نظر می‌رسد با تکمیل و توسعه این فناوری، تحول بزرگی در درمان سرطان بوجود آید.

دبیر علمی سمپوزیوم ایمیون سل‌تراپی، با اشاره به تلاش پژوهشکده سرطان پستان برای توسعه این فناوری در کشور از راه‌اندازی گروه تحقیقاتی ایمنی درمانی سرطان در این پژوهشکده خبر داد.

صادقی، ارتقای سطح دانش متخصصان و پژوهشگران را از اهداف برگزاری این سمپوزیوم دانست و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایش، حرکتی موثر در جهت توسعه این شاخه علمی در کشور صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha