پسر جوانی که مرتکب قتل دوستش شده بود پس از گذشت ۱۷ سال در سالروز ولادت امام‌باقر(ع) از قصاص رهایی یافت.

سلامت نیوز: پسر جوانی که مرتکب قتل دوستش شده بود پس از گذشت ۱۷ سال در سالروز ولادت امام‌باقر(ع) از قصاص رهایی یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، نهمین روز از فروردین سال ٧٨ خبر قتل پسر ٢٠ساله‌ای به نام کمال از طریق مسئولان بیمارستان بانک ملی به مأموران کلانتری بهارستان اعلام شد. بررسی‌های مأموران حکایت از این داشت که کمال در درگیری در یکی از کوچه‌های خیابان لاله‌زار با دو ضربه چاقو مجروح‌ شده و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است. با تحقیقات از کسبه خیابان لاله‌زار که شاهد این نزاع و مجروح‌شدن کمال بودند، مشخص شد درگیری حوالی ساعت ١٥ همان روز اتفاق افتاده و متهم این پرونده پسر ٢٢ساله‌ای است که از دوستان مقتول محسوب می‌شد.

با به‌دست‌آمدن این سرنخ یک روز بعد متهم این پرونده دستگیر شد و در ابتدای تحقیقات، به قتل کمال اقرار کرد و درباره انگیزه‌اش از قتل به مأموران گفت: من با کمال دوست بودم و حدود پنج سال پیش از شهرستان برای کار به تهران آمدم و با هم در یک خانه زندگی می‌کردیم. پسر جوان ادامه اظهاراتش به مأموران را این‌گونه شرح داد: روز قبل از قتل، کمال با دوستم حرفش شد و به او فحاشی کرد، در این بین من نیز وارد جروبحث آنها شدم که کمال به من نیز فحاشی کرد و بین ما درگیری رخ داد اما همان‌جا خاتمه یافت؛ روز قتل مجددا با کمال در خیابان لاله‌زار درگیر شدم و با استفاده از چاقویی که همراه داشتم دو ضربه به کمال زدم و فرار کردم، من قصد کشتن کمال را نداشتم و بعد از دستگیری متوجه مرگ وی شدم. 

پس از اعتراف متهم این پرونده، وی در شعبه ١٦٠٢ دادگاه عمومی تهران به قصاص محکوم شد تا اینکه سرانجام صبح شنبه پدر کمال با حضور در واحد صلح‌وسازش دادسرای امور جنایی تهران و با تلاش فراوان اعضای این شعبه، در سالروز ولادت امام‌باقر(ع) از قصاص متهم این پرونده که اکنون ٣٩ سال دارد، گذشت.  پدر ٦٥ساله کمال درباره انگیزه خود از بخشش قاتل فرزندش گفت: من اهل روستای «آویهنگ» سنندج و کشاورز هستم؛ بعد از قتل فرزندم افراد زیادی به من مراجعه کردند و با میانجیگری از من خواستند متهم را ببخشم. من نیز تصمیم به رضایت‌دادن گرفتم و به خاطر رضای خدا و بدون گرفتن هیچ پولی، از قصاص قاتل پسرم گذشتم اما فقط یک شرط دارم و قاتل فرزندم باید تعهد دهد به خانواده ما دیگر نزدیک نشود و در شهرستان دماوند نیز که دختر و پسرانم سکونت دارند، حضور پیدا نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha