بررسی های اخیر نشان می دهد برخی از درمان های گیاهی، از جمله مکمل های حاوی ترکیبات یافت شده در سویا، ممکن است موجب کاهش علائم یائسگی شود.

مصرف سویا موجب کاهش علائم یائسگی می شود

سلامت نیوز: بررسی های اخیر نشان می دهد برخی از درمان های گیاهی، از جمله مکمل های حاوی ترکیبات یافت شده در سویا، ممکن است موجب کاهش علائم یائسگی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند اطلاعات بدست آمده از ۶۲ مطالعه قبلی که شامل بیش از ۶۶۰۰ زن بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در این مطالعات زنان یا تحت درمان های گیاهی، نظیر مصرف مکمل های گیاهی یا درمان گیاهی، قرار گرفته بودند یا برای درمان علائم یائسگی دارونما مصرف کرده بودند.

درمان های گیاهی شامل گروه ترکیبات موسوم به فیتواستروژن که در مواد خوراکی مشخصی نظیر سویا یافت می شود، بودند.

محققان دریافتند در مجموع زنانی که فیتواستروژن مصرف کرده بودند در مقایسه با زنان مصرف کننده دارونما، در طول روز کمتر دچار گُرگرفتگی شده بودند. به گفته محققان، این فایده برای زنان چه در صورت مصرف خود سویا و چه در حالت مصرف مکمل های حاوی فیتواستروژن که دارای عصاره سویا بود، تفاوتی نداشت.

با این حال محققان دریافتند فیتواستروژن موجب کاهش تعداد دفعات عرق کردن های شبانه که زنان در دوره یائسگی تجربه می کنند نشده بود.

فیتواستروژن ها می توانند به کاهش علائم یائسگی کمک کنند چراکه این ترکیبات  از لحاظ ساختاری مشابه هورمون استروژن هستند.

با وجودیکه شیوه هورمون درمانی می تواند منجر به کاهش علائم یائسگی شود اما از آنجائیکه این درمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، مرتبط است، از اینرو محققان به دنبال شیوه های درمانی تکمیلی از جمله درمان های گیاهی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha