اگر روزی به شما بگویند می‌توانید در قبال پرداخت ٥٠‌هزار تومان اسم همسر و مشخصات ظاهری و سن ازدواج خود را بدانید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ شاید حس کنجکاوی قلقلک‌تان دهد و با خودتان بگویید ٥٠‌هزار تومان که برای فروکش‌کردن حس کنجکاوی مبلغ زیادی نیست. همچنین شاید فال‌گیر بتواند به احتمال پنج‌درصد هم شده مشخصات همسر آینده را درست حدس بزند و همین کافی‌ست کور سوی امید در دل‌تان جرقه بزند و صفحه‌ی اینستاگرام را باز کنید، شماره‌ی زن فال‌گیر را بردارید و با خواهش و تمنا او را راضی‌کنید تا در قبال پرداخت ٢٠‌هزار تومان اضافه فال‌تان را حضوری بگیرد.

بازاریابی فال‌گیران از طریق تلگرام و اینستاگرام

سلامت نیوز: اگر روزی به شما بگویند می‌توانید در قبال پرداخت ٥٠‌هزار تومان اسم همسر و مشخصات ظاهری و سن ازدواج خود را بدانید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ شاید حس کنجکاوی قلقلک‌تان دهد و با خودتان بگویید ٥٠‌هزار تومان که برای فروکش‌کردن حس کنجکاوی مبلغ زیادی نیست. همچنین شاید فال‌گیر بتواند به احتمال پنج‌درصد هم شده مشخصات همسر آینده را درست حدس بزند و همین کافی‌ست کور سوی امید در دل‌تان جرقه بزند و صفحه‌ی اینستاگرام را باز کنید، شماره‌ی زن فال‌گیر را بردارید و با خواهش و تمنا او را راضی‌کنید تا در قبال پرداخت ٢٠‌هزار تومان اضافه فال‌تان را حضوری بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه سایه نوشت: اینجا یکی از خانه‌های قدیمی در یکی از مناطق غربی تهران است با نمای آجر سه‌سانتی که در میان خانه‌های لوکس محصور شده. از زن میانسالی که مقابل خانه در سایه‌ی درختی نشسته می‌پرسم: «منزل خانوم فلانی همین‌جاست؟» با دست اشاره می‌کند؛ یعنی که بروم و کنارش بنشینم: «این خانم سال‌هاست همسایه‌ی ماست؛ اما حق همسایگی را به‌جا نیاورده. تمام همسایه‌ها از رفت‌و‌آمدهای گاه‌و‌بیگاه مهمانانش به ستوه آمده بودند.

او می‌گوید: «آخه خانوم‌جون! شما بگو فال و فال‌گیری هم شد نون‌و‌آب؟ سرنوشت آدما رو پیشونی‌شون نوشته شده. نمیشه که توی کار خدا دخالت کرد! مگه میشه آینده‌رو توی یه فنجون قهوه دید؟ معلومه که نمیشه!» بوی قهوه در خانه‌ی ١٠٠ متری آدم را مست می‌کند. دختر جوانی پشت مبل‌های راحتی نشسته‌است و مضطرب با انگشتان دستش بازی می‌کند. خانم فال‌گیر بعداز نوشیدن قهوه می‌خواهد فنجان را به‌سمت قلب گرفته و برگردانیم و منتظر بمانیم. ٥٢‌ساله است؛ ولی بسیار شکسته‌تر نشان می‌دهد. در پاسخ به این سوال که مگر گرفتن فال به‌صورت تلفنی هم امکان دارد؟ می‌گوید: «بله بیشتر موارد به‌صورت غیرحضوری فال می‌گیرم و به‌صورت نوشتاری یا تلفنی برای افراد ارسال می‌شود؛ مگر اینکه مورد اورژانسی باشد».

برای روشن‌کردن مورد اورژانسی ادامه می‌دهد: «دختری که روی آن مبل نشسته‌است را می‌بینی؟ تلفنی به من گفت هفته‌ی دیگر می‌خواهد عقد کند؛ اما در گوشی نامزدش پیام‌های مشکوکی دیده‌است و حالا می‌خواهد برایش فال تاروت و فال احساسی بگیرم. اصرار داشت که حتما باید نتیجه‌ی فال را با چشمان خودش ببیند». کمی در صندلی‌اش جابه‌جا می‌شود و ادامه می‌دهد: «هزینه‌ی هر تک‌نیت پنج‌هزار تومان و فال قهوه تنها ٣٠‌هزار تومان است و فال تاروت هم ٣٠‌هزار تومان هزینه دارد. این فال به دو صورت انجام می‌شود؛ یا شما خودتان قهوه می‌خورید و عکس فنجان قهوه‌تان را می‌فرستید یا شما نیت می‌کنید و من به‌جای شما قهوه می‌‌خورم و فال‌تان را می‌گیرم و نتیچه را در تلگرام یا به‌صورت تلفنی برای‌تان می‌گویم. البته فال احساسی و ازدواج که یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین فال‌هاست، قیمتش فرق می‌کند و به ازای ٥٠‌هزار تومان اسم، سن ازدواج و مشخصات ظاهری همسر آینده را می‌گویم!»

او می‌گوید:«برای افرادی که مشتری ما هستند، تخفیف می‌دهیم. یکی از مشتری‌هایم پنج‌سال است که هرماه پیش من می‌آید و فالش را می‌گیرم. او ابتدا هیچ اعتقادی نداشت و یکی از دوستان دخترم بود. مثل شما پیش‌بینی آینده از ورق و قهوه را خرافات می‌دانست؛ اما بار اولی که برایش فال گرفتم، چشمانش از تعجب گرد شد». قیمت فال‌های ترکیبی شامل قهوه، تاروت، احساسی، ازدواج، اورکل، لنورماند و آنجل ٧٠‌هزار تومان است که برای مشتریان قدیمی پنج‌هزار تومان تخفیف دارد. خانم فال‌گیر می‌گوید: «جلب اعتماد مشتری‌ها برای بار اول سخت است؛ اما زمانی‌که صحت فال‌ها را می‌بینند، به من اعتماد و اول هر ماه مبلغ فال را واریز می‌کنند و تماس می‌گیرند تا فال‌شان را بگیرم».

از او می‌پرسم که اگر کسی بخواهد حرفه‌ی شما را بیاموزد، به او آموزش می‌دهید؟ در پاسخ می‌گوید:«بله! هزینه‌ی آموزش فال قهوه یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان و آموزش فال تاروت یک‌میلیون تومان است و بعداز ١٠ جلسه‌ی سه‌ساعته در یک‌ماه می‌توانید به‌راحتی فال دیگران را بگیرید». از میزان درآمدش در ماه که می‌پرسم لبخندی می‌زند: «بعد از فوت دخترم دیگر دل‌و‌دماغی برایم نمانده؛ اما معمولا روزی ٦-٥ نفر تماس می‌گیرند. فال قهوه و تاروت محبوبیت بیشتری دارد و بیشتر مشتریان درخواست این فال‌ها را دارند؛ اما به‌طور میانگین یک‌میلیون و ٨٠٠ تا دومیلیون و ١٠٠‌هزار تومان درآمد دارم که ٥٠٠‌هزار تومان آن را برای شادی روح دخترم به خیریه می‌دهم». لبخندی می‌زند و فنجان قهوه‌ی مرا برمی‌دارد تا فال مرا بگیرد. هنگامی‌که در خانه‌ی خانم فال‌گیر را می‌بندم، به این فکر می‌کنم که آیا واقعا فال خرافات است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha