یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 188315

کاهو، یکی از سبزی‌هایی است که معمولا به‌عنوان بخشی از سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و خاصیت‌های زیادی دارد. این سبزی دارای خصلت‌های متفاوتی است.

نظر طب سنتی درباره کاهو

سلامت نیوز: کاهو، یکی از سبزی‌هایی است که معمولا به‌عنوان بخشی از سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و خاصیت‌های زیادی دارد.

به گزارش خبر سلامت نیوز از نقل سلامتیسم،  این سبزی دارای خصلت‌های متفاوتی است. که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: کاهو، یکی از سبزی‌هایی است که معمولا به‌عنوان بخشی از سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و خاصیت‌های زیادی دارد. این سبزی دارای خصلت‌های متفاوتی است که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تولیدکننده خون صالح رقیق، تسکین‌دهنده حرارت صفرا و خون، برطرف‌کننده خشکی صفرا و سودا و تشنگی، بازکننده انسداد، خواب‌آور و ملیّن.

کاهو حتی برای سردرد و سرفه‌ای که به‌دلیل گرمی و خشکی به وجود آمده باشد، مفید است. استفاده از کاهو برای از بین بردن خارش بدن، زردی و سوزش ادرار نیز تاثیر مثبتی دارد. این سبزی مهم، مضرات هوای آلوده برای بدن را کاهش می‌دهد و از این نظر در روزهای آلوده می‌تواند به کمک انسان‌ها بیاید. خوردن کاهو با سرکه باعث افزایش اشتهای افراد می‌گردد. البته زیاده‌روی در مصرف کاهو برای سردمزاجان و نیروی جنسی مضر است.

یکی از نکات مهم درباره کاهو، این است که غذاییت کاهوی پخته بیشتر از کاهوی خام محسوب می‌شود. بیشتر افراد تصور می‌کنند که همه سبزی‌ها به‌صورت خام دارای غذاییت بالاتری هستند، اما این نکته درباره کاهو صدق نمی‌کند.
تخم کاهو دارای ویژگی‌های مختلفی است: سرد، خشک، مخدر و خواب‌آور. می‌توانید برای رفع روماتیسم گرم، تخم کاهو را نیم‌کوب کنید، ۲۴ ساعت خیس کنید و درنهایت شیره بکشید و بخورید. ضمنا این کار به جوشاندن نیازی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha