دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 19123

محققان در یك پژوهش جدید هشدار دادند كه درمان‌ها و داروهای گیاهی می‌توانند، آسم را تشدید كنند.

این محققان خاطرنشان كردند: اگر در تلاش هستید كه آسم خود را با استفاده از درمان‌های گیاهی تسكین دهید، باید هوشیار باشید كه این روش ممكن است، علائم آسم را تشدید كند.

دكتر آنكانا روی، متخصص اطفال در دانشكده پزشكی مونت سینایی در نیویورك متذكر شد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد؛ بیمارانی كه از درمانهای گیاهی استفاده می‌كنند، كمتر داروهای تجویز شده خود را مصرف می‌كنند و این امر می‌تواند برای بیمار مضر باشد.

این بیماران اغلب در كنترل آسم خود دچار مشكل می‌شوند و كیفیت زندگی آنها نسبت به بیمارانی كه داروهای تجویزی خود را درست و دقیق مصرف می‌كنند،‌ كاهش پیدا می‌كند.

دكتر روی در مشاهدات پزشكی خود دریافت: كاهش مصرف داروهایی كه پزشك برای بیمار آسمی تجویز كرده یكی از عوامل اصلی است كه در صورت روی آوردن به داروهای گیاهی اتفاق می‌افتد و بیماری را تشدید می‌كند.

در این پژوهش، 36 بیمار مبتلا به آسم طی یك دوره 33 ماهه تحت مطالعه قرار گرفتند و نتایج این مطالعات در مجله علمی «سالانه‌های آلرژی، آسم و ایمونولوژی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =