شفاف نبودن قیمت واقعی خدمات، پزشكان را به سمت دریافت‌های غیرقانونی كه با عنوان زیرمیزی شناخته می‌شود و بار اضافی به بیماران تحمیل می‌كند سوق داده است.

شیوع زیر‌میزی در بخش‌های جراحی و مداخله‌های درمانی
سلامت نیوز : قائم مقام سازمان نظام پزشكی گفت: شفاف نبودن قیمت واقعی خدمات، پزشكان را به سمت دریافت‌های غیرقانونی كه با عنوان زیرمیزی شناخته می‌شوند و بار اضافی به بیماران تحمیل می‌كنند سوق داده كه متاسفانه این پدیده بیشتر در بخش‌های جراحی و مداخله‌های درمانی شایع شده است.
علیرضا زالی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینكه آنچه كه به عنوان تعرفه در سازمان نظام پزشكی اعلام می‌شود بر اساس مصوبات بوده افزود: بنابراین پزشكان نباید بر پایه شهرت واعتبار علمی خود، ویزیت بیشتری از بیماران دریافت كنند.
وی ازمصوبه شورای عالی نظام پزشكی با این عنوان كه پزشكان نباید اعتبار علمی و جایگاه خود را درتعرفه‌های خود دخیل كنند یاد كرد و گفت: عدم رعایت این دستورالعمل عبوركردن ازخط‌قرمزهای قانونی سازمان بوده و به شدت با این‌گونه پزشكان برخورد می‌شود.
زالی تصریح كرد: هرچند كه درمواردی مانند مداخلات درمانی، تعرفه‌ای خاص درانجام تست ورزش و نوار قلب ازبیماران گرفته می‌شود و مشكلی ندارد اما در رابطه با ویزیت چنانچه پول بیشتری از بیماران گرفته شود غیرقانونی است.
قائم مقام سازمان نظام پزشكی گفت:همچنین دریافت هرگونه وجه به منظور گمراه كردن بیماران خلاف قانون بوده و رواج پدیده زیرمیزی با اخلاق پزشكی سنخیتی ندارد.
وی با بیان اینكه این وظیفه سازمان‌های بیمه‌گر است كه به بیماران كمك كنند تصریح كرد: ‌در صورتی كه نتوانیم پزشكان را با تعرفه‌گذاری مناسب، استانداردها و واقعیت‌های اقتصادی منطبق كنیم این خطر وجود دارد كه از شفافیت تعرفه‌ای كاسته و دریافت زیرمیزی بیشتر شود.
زالی گفت:در حال حاضر به دلیل شفاف نبودن قیمت واقعی خدمات، بسیاری از سوبسیدهای درمانی از جیب پزشكان داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha