پرونده درگیری مرگبار دو كارتن خواب به خاطر ١٠ هزار تومان پول شیشه با اعلام رضایت اولیای دم، به پرداخت دیه و حبس منجر شد. متهم متواری در حالی مدتی پس از ارتكاب قتل، به جرم سرقت به زندان افتاده بود كه هیچ یك از هم‌بندی‌هایش نمی‌دانستند او جرم سنگین‌تری مرتكب شده است.

بخشش، پایان قتل١٠ هزار تومانی

سلامت نیوز: پرونده درگیری مرگبار دو كارتن خواب به خاطر ١٠ هزار تومان پول شیشه با اعلام رضایت اولیای دم، به پرداخت دیه و حبس منجر شد. متهم متواری در حالی مدتی پس از ارتكاب قتل، به جرم سرقت به زندان افتاده بود كه هیچ یك از هم‌بندی‌هایش نمی‌دانستند او جرم سنگین‌تری مرتكب شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از ٢٢ مرداد ٩٢ با اطلاع پلیس پایتخت از وقوع یك فقره مرگ مشكوك مردی جوان بر اثر اصابت جسم سخت به سر در بیمارستان ضیاییان آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد متوفی یكی از كارتن‌خواب‌های خیابان ابوذر است كه به دلیل شكستگی جمجمه دچار خونریزی مغزی شده و جان خود را از دست داده است.
با محرز شدن وقوع قتل، پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل شد و برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. آنها در ابتدا به تحقیق از افرادی كه مقتول را به بیمارستان رسانده بودند، پرداختند و متوجه شدند كه مقتول قبل از حادثه با یكی از دوستان خود به خاطر پول روانگردان شیشه درگیر و كشته شده است.
با كسب این سرنخ، شناسایی مخفیگاه متهم در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت و طولی نكشید كه مشخص شد متهم، از چندی پیش به جرم سرقت دستگیر و به زندان افتاده است. به این ترتیب، متهم به پایگاه دهم منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او پس از انكار ابتدایی سرانجام در مواجهه با مدارك پلیسی لب به اعتراف گشود و درباره روز قتل گفت: «من به شیشه و هرویین اعتیاد دارم و حمید (مقتول) هم به شیشه اعتیاد داشت. روز حادثه همراه او به خانه یكی از دوستانم رفتیم و مقداری شیشه مصرف كردیم. وقتی بیرون آمدیم، از حمید خواستم ١٠ هزار تومان، بابت پول خرید مواد به من بدهد اما او طفره رفت و گفت پولی ندارد.»
متهم در ادامه درباره چگونگی ارتكاب قتل نیز گفت: « سر همین قضیه با هم درگیر شدیم و من با چوبی كه روی زمین افتاده بود ضربه‌ای به پشت سرش زدم. او روی زمین افتاد و من هم از ترس فرار كردم. چند روز بعد فهمیدم در بیمارستان فوت كرده برای همین خودم را مخفی كردم تا اینكه پس از مدتی به جرم سرقت دوباره به زندان افتادم. آنجا هیچ كسی نمی‌دانست من مرتكب قتل شده‌ام و تصور همه این بود كه جرمم سرقت است.»
با ثبت اعتراف متهم، كیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت. متهم نیز كه در جلسه رسیدگی با درخواست قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو شده بود با اعتراف دوباره به قتل خواستار بخشش شد. سرانجام و در حالی كه متهم انتظار صدور حكم قصاص را می‌كشید، اولیای دم پذیرفتند كه با دریافت دیه او را ببخشند. با اعلام رضایت آنها، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی مقدم‌زهرا ارسال شد و در حالی كه قرار بود صبح دیروز، مورد رسیدگی نهایی قرار گیرد به دلیل عدم حضور اولیای دم به روزهای آینده موكول شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha