شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 196730

یک متخصص پوست و مو درباره خطرناک بودن خال‌های رنگی بدن گفت: این گونه خال‌های رنگی تا زمانی که از نظر ظاهری تغییری نکنند، خطرناک نیستند.

خال‌های رنگی، چه وقت علامت بیماری است؟

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو درباره خطرناک بودن خال‌های رنگی بدن گفت: این گونه خال‌های رنگی تا زمانی که از نظر ظاهری تغییری نکنند، خطرناک نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، دکتر عبدالعلی محبوبی با اشاره به این که خال ها در نتیجه اجتماع یا کمبود سلول های ملانوسیت به وجود می آیند ، گفت: این خال ها به رنگ های مختلفی چون آبی، سفید، قهوه ای، آبی مایل به بنفش و قرمز دیده می شوند که برخلاف تصور عموم نمی توان آنها را نشانه بیماری دانست.

محبوبی با اشاره به این‌که ممکن است چنین خال هایی در اندازه های مختلف حتی به اندازه کف دست در بدن مشاهده شوند افزود: خال های رنگی تا زمانی که تغییر اندازه ندهند و رشد نکنند، خونریزی نداشته باشند، لبه هایشان نامنظم نشود و رنگشان تغییر پیدا نکند، نگران‌کننده به شمار نمی‌روند اما در صورت بروز هر یک از این علائم حتما باید به فکر چاره بود و به پزشک مراجعه کرد.

این متخصص و پوست افزود: اگر اندازه خال بیش از حد بزرگ باشد، احتمال سرطانی بودنش وجود دارد. در چنین مواردی قبل از هر اقدام خودسرانه ای بهتر است فرد به متخصص پوست یا جراح مراجعه کند.

به گزارش سلامت‌آنلاین، او اضافه کرد: در بعضی از موارد نیز، بیماران با مشکلاتی همچون خارش خال به همکاران ما مراجعه می کنند که نشانه خوبی نیست و احتمال سرطانی بودن آن وجود دارد. هر چند باید متذکر شوم بعضی مواقع خال هایی در بدن به وجود می آیند که می توانند نشانه بروز بیماری های مختلف روده ای یا کبدی باشد.

وی با بیان این که به هیچ وجه نباید خال ها را دستکاری کرد به کسانی که چنین خال‌هایی را در پوست بدن خود مشاهده می‌کنند توصیه کرد: خال‌ها را با فشار دست تحریک نکند و در معرض تابش نور آفتاب نیز قرار نگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha