رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جهت شرکت در انتخابات نظام پزشکی نشده است،‌ گفت: تمام صحبت‌ها با ایشان صنفی، حرفه‌ای و فنی است و این موضوع اساساً تکذیب می‌شود.

موافق الکترونیکی شدن انتخابات هستیم

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه هیچ مذاکره‌ای با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جهت شرکت در انتخابات نظام پزشکی نشده است،‌ گفت: تمام صحبت‌ها با ایشان صنفی، حرفه‌ای و فنی است و این موضوع اساساً تکذیب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،علیرضا زالی  اظهار داشت: در مورد الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی ما نظراتی در این زمینه داشته‌ایم چرا که آسیب‌شناسی ادوار گذشته در مجموعه نظام‌های مدنی رو به رشد، با کاهش مشارکت مواجه بوده و بر همین اساس باید شرایط افزایش مشارکت را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی یکی از قدیمی‌ترین نهادهای صنفی کشور تلقی می‌شود، افزود: بر همین اساس تا کنون در این سازمان چندین بار قانون گذاشته‌اند و اهمیت آن تا حدی بوده که تا 7 بار این قانون ویرایش شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بخش زیادی از توفیقات وابسته به زیرساخت‌های توسعه سیاسی و اقتصادی است و این مسئله در قانون جدید نظام پزشکی نیز که بسیار مترقی بوده مورد توجه قرار داشته است.

زالی اضافه کرد:‌ هر چه شرکت‌کنندگان در این انتخابات بیشتر باشند نظام پزشکی پشتیبان آرای بیشتری بوده و قدرت تحرک و اعمال قدرت سازمانی افزایش می‌یابد و از آنجایی که جامعه پزشکی در همه روزها همچون ایام تعطیل فعال هستند از راهکارهای مترقی برای افزایش مشارکت پزشکان در انتخابات نظام پزشکی، الکترونیکی کردن آن است.

وی بیان داشت:‌ از الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی استقبال می‌کنیم چرا که این مسئله راهکار منطقی جهت افزایش مشارکت است، البته موضوع ایجاد امنیت خاطر برای افراد شرکت‌کننده با تهیه زیرساخت‌های مناسب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم از الکترونیکی شدن انتخابات بهره‌مند شویم، گفت: برای اینکه این مسئله شکل قانونی گیرد، در آئین‌نامه انتخاباتی باید صراحتاً روش و شیوه انتخابات در نظر گرفته شود.

زالی در مورد اینکه گفته می‌شود مذاکراتی با آقای نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی جهت شرکت در انتخابات نظام پزشکی شده است، گفت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با ما ارتباط کاری و حرفه‌ای دارد و شأن ایشان بسیار بالاتر از این است که بنده به ایشان توصیه کنم در این انتخابات شرکت کنند و یا خودشان خواستار حضور باشند.

وی تأکید کرد: صحبت‌های ما با آقای نوربخش صنفی حرفه‌ای و در موضوعاتی همچون بیمه و تعرفه‌هاست و مطلقاً در زمینه شرکت ایشان در انتخابات حرفی نبوده و موضوع صحت ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha