رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر با انتقاد از شیوه اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای مبنی بر کسب امتیاز آموزش مداوم یا ضمن خدمت گفت: در این شیوه مهارت‌های حرفه‌ای پرستاران نادیده گرفته می‌شود.

نادیده گرفته شدن مهارت‌های پرستاران در اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر با انتقاد از شیوه اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای مبنی بر کسب امتیاز آموزش مداوم یا ضمن خدمت گفت: در این شیوه مهارت‌های حرفه‌ای پرستاران نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا مردای در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: در آموزش‌های ضمن خدمت و مداوم که به شیوه مجازی برگزار می‌شود اغلب یک کاربر برای شمار فراوانی در آزمون شرکت می‌کنند و نتایج متفاوتی کسب می‌شود یکی مردود و یا برای مورد دیگر امتیاز حر نصاب کسب می‌شود از این‌رو این شیوه کاملاً غیرمعتبر است.

وی ادامه داد: در آموزش‌هایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پرستاران می‌گذارند هم پرستاران برای کار فراوان تا ساعت ۱۴ در بیمارستان و از آن پس با خستگی فراوان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند که نه به علم و نه به مهارت پرستاران چیزی اضافه نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر با بیان این‌که با برگزاری این‌چنین کلاس‌ها و آموزش‌ها انتظار واقعی آموزش برآورده نمی‌شود، یادآور شد: این آموزش‌ها بازدهی مناسبی ندارند بنابراین نمی‌تواند تنها ملاک برای کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای بشمارآید.

مرادی یادآور شد: در این شیوه از اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای مهارت‌های کاری پرستاران به فراموشی سپرده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha