عضو هیات علمی مرکز پژوهشی قلب شهید رجایی‌ گفت: شیوع بیماری نارسایی قلب به حدی است که طبق آمار موجود ممکن است تا سال 2030 نیمی از جمعیت جهان به این بیماری مبتلا شوند.

نارسایی قلبی شایع‌ترین علت بستری بیماران بالای 65 سال

سلامت نیوز:عضو هیات علمی مرکز پژوهشی قلب شهید رجایی‌ گفت: شیوع بیماری نارسایی قلب به حدی است که طبق آمار موجود ممکن است تا سال 2030 نیمی از جمعیت جهان به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نسیم نادری، عضو هیات علمی مرکز آموزشی تحقیقاتی درمانی قلب و عروق شهید رجایی‌  گفت: نارسایی قلب یک بیماری مزمن و پیش‌رونده است، این بیماری بر خلاف تصور عموم مردم جامعه شیوع بسیاری دارد.

وی گفت: شایع ترین علت بستری بیماران بالای 65 سال در بیمارستان‌ها نارسایی قلب است، متاسفانه در کشور ما آمار دقیقی در خصوص افراد مبتلا به نارسایی قلب وجود ندارد اما در کشور آمریکا تقریبا حدود 500 هزار نفر در سال به لیست بیماران مبتلا به نارسایی قلبی افزوده می‌شود.

فلوشیپ نارسایی قلب و پیوند قلب تصریح کرد: این بیماری یک بیماری پیش‌رونده است و حتی با وجود تمام پیشرفت‌های دارویی و غیر دارویی پنجاه درصد این بیماران ظرف مدت 5 سال از بین می‌روند که این موضوع بار سنگینی را به جامعه تحمیل میکند.

وی بیان کرد: از آنجا که شیوع این بیماری در دنیا در حال افزایش است و جامعه فعال و جوان نیز میتوانند دچار این بیماری شوند در دنیا توجه ویژه ای به این سندرم میشود

عضو هیات علمی مرکز آموزشی تحقیقاتی درمانی قلب و عروق شهید رجایی‌ افزود: شیوع این بیماری به حدی است که طبق آمار موجود ممکن است تا سال 2030 نیمی از جمعیت جهان به این بیماری مبتلا شوند.

وی تصریح کرد: شایع‌ترین علل که باعث نارسایی‌های قلبی می‌شوند فشار خون بالا و بیماری عروق کرونری هستند. و اگر از بروز فشار خون و بیماری‌های عروق کرونری پیشگیری به عمل آید از بروز نارسایی قلب جلوگیری خواهد شد.

نادری گفت: بنابر این برای پیشگیری از بروز این بیماری توصیه می‌شود سبک زندگی افراد اصلاح شود، فعالیت های بدنی و ورزش در برنامه روزانه قرار گیرد و همچنین از یک تغذیه مناسب برخوردار باشند.

عضو هیئت علمی مرکز آموزشی تحقیقاتی درمانی قلب و عروق شهید رجایی‌ توصیه کرد: پیاده‌روی و کنترل استرس نیز در پیشگیری از بروز بیماری نارسایی قلبی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. به جز موارد ذکر شده علل عفونی نیز ممکن است باعث بروز بیماری نارسایی قلبی شوند، به طور مثال ابتلا به برخی از ویروس‌ها ممکن است در بروز بعضی از انواع نارسایی قلبی موثر باشند


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha