رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: در موضوع گرد و غبار به صورت بین المللی و دو جانبه بخصوص با کشور عراق در حال رایزنی هستیم و خوشبختانه پاسخ هایی از طرف دولت عراق شنیدیم که مقداری امیدوار شده ایم.

پیگیر موضوع گرد وغبار به صورت منطقه ای و بین المللی هستیم

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: در موضوع گرد و غبار به صورت بین المللی و دو جانبه بخصوص با کشور عراق در حال رایزنی هستیم و خوشبختانه پاسخ هایی از طرف دولت عراق شنیدیم که مقداری امیدوار شده ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  صداوسیما، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در موضوع گرد وغبار با جدیت در حال پیگیری هستیم و خوشبختانه سازمان ملل هم همکاری خوبی با ما داشته است به همین دلیل اجلاس جهانی سازمان ملل در موضوع گرد و غبار و بحث های فنی و مبادلات فنی برای همکاری های منطقه ای و بین المللی سال آینده در کشومان برگزار خواهد شد .


وی گفت: با تعامل بیشتر با دولت عراق در تلاش هستیم که کانون های تولید گردو غبار در منطقه را تثبیت کنیم که تثبیت این موضوع بر روی ایران نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت .


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری این سازمان با سازمان ملل متحد تصریح کرد : معاون دبیر کل سازمان ملل  هفته پیش به تهران سفر کرد و یکی از محورهای مذاکرات ما با وی که رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل نیز محسوب می شود  مقابله با گردو غبار و طرح های مقابله با کانون های تولید در غرب آسیا بود .


ابتکار گفت : برای دستیابی به چارچوب های مشخص برای مقابله  با گرد و غبار همکاری کشورهای منطقه خصوصا عراق و عربستان سعودی ضروری است که سازمان حفاظت  محیط زیست سازوکارهای منطقه ای و جهانی را پیگیری می کند .


وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان  اشاره کرد وافزود : این سفر اهمیت  بسیار زیادی داشت چرا که علاوه بر بازدید از اجرای عملیات کاشت نهال، تثبیت خاک و پخش سیلاب در جنوب اهواز و در منطقه هندیجان، ما از نزدیک با مردم صحبت کردیم و رئیس جمهور نیز از نزدیک  با مشکلات مردم آشنا شد .


ابتکار گفت: در این منطقه  عملیات بسیار وسیعی با همت وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است چرا که این منطقه از کانون های فوق بحرانی است و ما قبلا مطالعات شناسایی را در این زمینه انجام داده ایم  و امیدواریم اجرای این طرح ها در موضوع طوفان های گرد و خاک روی شهر اهواز و استان خوزستان اثر گذار باشد .


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در چارچوب پیگیری های منطقه ای و بین المللی جلسه ای در شهر اهواز با حضور رئیس جمهور برگزار شد و ما در این جلسه اعلام کردیم بخش مهمی از تلاش های ما  در چارچوب تلاش های منطقه ای و بین المللی است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha