رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون اقدام به جمع آوری معتاد متجاهر در 12 شهر - که معتاد متجاهر بیشتری دارند -، کرده ایم.

معتادان متجاهر 12 شهر جمع آوری می شوند

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون اقدام به جمع آوری معتاد متجاهر در 12 شهر - که معتاد متجاهر بیشتری دارند -، کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزش کاربرد روش های اجتماعی محور در عملیاتی کردن طرح و برنامه ها توسط بنیادهای فرزانگان در جمع خبرنگاران بدون اشاره به اسامی این شهرها، تصریح کرد: تاکنون در تهران یکهزار و 80 معتاد متجاهر پذیرش شده اند.
وی تاکید کرد: در خصوص معتادان متجاهر با دید جدیدی به آنان نگاه می کنیم و الگوی دادگاه درمان مدار برای معتادان متجاهر در 6 استان شامل تهران ، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان ، یزد و قزوین اجرا می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای این کار چهار تیم غربالگری ، ارجاع و استقرار فعالیت دارند و معتادان متجاهر را به مراکز تشکل های مردم نهاد ارجاع می دهند.

**افزایش مستمری مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه با همکاری دولت و مجلس مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد (ره) به متوسط 20 درصد حداقل دستمزد هر سال، افزایش داشته است.
محسنی بندپی افزود: افزایش مستمری مددجویان نیز سال ها بود که تغییری پیدا نمی کرد و این مستمری ها به ازای هر خانواده تک نفره 53 هزار تومان، خانواده سه نفره 70 هزار تومان و خانوار سه نفر به بالا یکصد هزار تومان بود که با توجه به تورم حتی نمی توان گفت این رقم حداقل است .
وی خاطرنشان کرد: این مستمری ها هر سال می تواند افزایش پلکانی داشته باشد و نقطه امیدی است که دست کم نیازهای مددجویان تحت پوشش تامین می شود.
وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه نسبت به قوانین پنج دوره گذشته ، نگاه تخصصی تری به سلامت و آسیب های اجتماعی داشته ایم.

**اجرای برنامه های کنترل طلاق و اعتیاد
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه ، برنامه های پیشگیرانه از معلول زایی و غربالگری های ژنتیکی دیده شده و سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نسبت به گسترش مراکز مشاوره و آزمایشگاه ها مکلف شده اند و کسانی که توان پرداخت هزینه این مراکز را نداشته باشند از منابع مشخص شده ، هزینه آنان پرداخت خواهد شد.
محسنی بندپی افزود: همچنین مجلس و شورای نگهبان، بهزیستی را به اجرای برنامه های کنترل طلاق و اعتیاد مکلف و دستگاه های دیگر را نیز مکلف به همکاری با بهزیستی کرده اند.

**راه اندازی اورژانس اجتماعی در 140 شهر
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مهم ترین اقدامات سازمان بهزیستی توسعه کمی اورژانس های اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار نفر است. این مراکز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و انجام مداخلات، اثربخشی خاصی دارند و بسیاری از بحران های اجتماعی را توانسته اند کنترل کنند.
محسنی بندپی افزود: این مراکز سال ها بود که توسعه نیافته بودند اما این امر در برنامه ششم توسعه مصوب شد و یکصد میلیارد تومان اعتبار برای این کار اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز کار راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی را در برخی شهرهای کشور مانند میاندوآب آغاز کرده ایم و پیش بینی می شود در چهارماهه اول سال آینده یکصد هزار اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شود.
وی ادامه داد: برای کنترل طلاق که طبق برنامه ششم توسعه به بهزیستی واگذار شده برنامه های متعددی مانند آموزش های پیش از ازدواج، آموزش مهارت زندگی و آموزش فرزندپروری در دستور کار قرار گرفته و برنامه هایی مانند ارتقای مراقبت های اجتماعی و طرح نماد یا همان نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی در بهزیستی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha