جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 208198

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: هر چقدر کاکائوی مصرفی تلخ تر باشد میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائوی آن بیشتر خواهد بود بنابراین بهتر است شکلات‌های تلخ‌تر و تیره‌تر جایگزین شکلات‌های شیرین شوند

شکلات تلخ ،ماده گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان

سلامت نیوز:کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: هر چقدر کاکائوی مصرفی تلخ تر باشد میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائوی آن بیشتر خواهد بود بنابراین بهتر است شکلات‌های تلخ‌تر و تیره‌تر جایگزین شکلات‌های شیرین شوند

به گزارش فارس ، حمید شیرازیان با اشاره به مصرف بالای شکلات و شیرینی در ایام نوروز گفت: شکر به عنوان سم سفید عامل شیرینی کاکائوهای موجود در بازار است که در مرحله تولید به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: طعم اصلی و اولیه کاکائویی که به آن شکر اضافه نشده باشد، تلخ است. بنابراین هر چقدر کاکائویی که در دسترس شماست، تلخ تر باشد، یعنی میزان شکر آن کمتر و درصد کاکائویش بیشتر است.

شیرازیان به منبع بالای آنتی اکسیدان در شکلات تلخ اشاره و اظهار کرد: مصرف به اندازه و متعادل شکلات تلخ به عنوان یک ماده غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند در برنامه رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان پرهیز از زیاده روی در مصرف فرآورده‌های قندی به ویژه شیرینی و شکلات در ایام نوروز، رعایت صحیح الگوی تغذیه با استفاده از نشان‌گرهای رنگی تغذیه ای درج شده بر روی محصولات، خرید از مراکز معتبر و تهیه نکردن اقلام یاد شده از دست فروشان و دوره گردها را به منظور حفظ سلامتی در ایام نوروز از مردم خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha