رئیس سازمان بهزیستی با تشریح برنامه های این سازمان در سال 96 از تخصیص اعتبار ویژه برای تقویت اورژانس اجتماعی در استان های کشور خبر داد.

اولویت‌های بهزیستی در سال 96

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی با تشریح برنامه های این سازمان در سال 96 از تخصیص اعتبار ویژه برای تقویت اورژانس اجتماعی در استان های کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با اشاره به مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی در سال 96 اظهارداشت: سازمان بهزیستی تنها متولی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیست و همانطور که مهم ترین اولویت بهزیستی در بحث مشکلات اجتماعی، مسأله پیشگیری است لذا از اولویت هایی که برای سال جاری در نظر گرفته شده در بحث پیشگیری دنبال می شود که البته با برنامه های دولت و مجلس در سال 96 وضعیت مددجویان تحت پوشش بهزیستی بهبود می یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار معلولان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت و مجلس برای سال 96 برنامه های خوبی برای قشر معلول در نظر دارند که اجرای این برنامه ها که در اولویت قرار دارد سبب بهبود وضعیت معیشتی معلولان و سایر مددجویان تحت پوشش خواهد بود.

وی تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی معلول متولد می شود که ناشی از اختلالات ژنتیکی است، از طرفی بخشی از معلولیت ها نیز ناشی از تصادفات رانندگی و سوانح است که این مساله مورد توجه قرار دارد و در بخش اختلالات ژنتیکی توانستیم غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج را به منظور پیشگیری از اختلالات ژنتیکی اجباری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق معلولان بیان کرد: سعی شد در بازنگری لایحه حمایت از حقوق معلولان به مسایلی از جمله اشتغال معلولان توجه بیشتری شود. همچنین در برنامه ششم توسعه در پیشگیری از معلول زایی در کشور تأکید شده و اجباری شدن غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج نیز در همین راستا اجرا می شود ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم در سال جاری بر اساس قانون برنامه ششم بتوانیم تعداد مراکز مشاوره و آزمایشگاه های ژنتیک را افزایش دهیم.

وی همچنین تقویت اورژانس اجتماعی در کشور را یکی از اولویت های سال 96 سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا در سال‌ 96 تعداد ۱۴۰ واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر مستقر شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 برای توسعه کمی اورژانس اجتماعی اعتبار لازم در نظر گرفته شده است، گفت: در اورژانس اجتماعی موضوع پیشگیری از مداخلات اجتماعی دنبال می شود که این اورژانس نیاز به توسعه کمی و کیفی دارد و قرار شد در سال جدید برای این منظور تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه برای توسعه اورژانس اجتماعی 100 میلیارد تومان اختصاص داده شده است، گفت: جدول توسعه اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف کشور طراحی شده است و با تزریق بودجه به این طرح، هدف توسعه اورژانس اجتماعی در سال 96 محقق می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha