چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 209469

‌مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: تاکنون 32 هزار زمین‌لغزش در کشور شناسایی شده است.

شناسایی 32 هزار زمین‌لغزش در کشور

سلامت نیوز:‌مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: تاکنون 32 هزار زمین‌لغزش در کشور شناسایی شده است.

به گزارش سلامت‌نیوز به نقل از ایسنا،احدالله فاضلی  اظهار کرد: گرچه در میان سوانح طبیعی، زمین‌لغزش و حرکت توده‌ای از نظر تلفات جانی و مالی نسبت به سوانح دیگری چون زلزله، سیلاب و گردباد نقش کمتری دارد اما در نواحی خاص و مقیاس‌های کوچکتر وقوع زمین‌لغزش‌ها و حرکت‌های توده‌ای می‌تواند بسیار قابل توجه و مهم باشد.

وی با بیان اینکه سالانه هزاران نفر در نواحی مختلف جهان در اثر زمین‌لغزش کشته می‌شوند، اضافه کرد: همچنین در چین و پرو، ده‌ها هزار نفر در اثر یک زمین‌لغزش کشته شدند.

فاضلی ادامه داد: خسارات مالی ناشی از زمین‌لغزش در جهان ده‌ها بیلیون دلار است و تنها در ایالات متحده سالانه بیش از 1.5 بیلیون دلار خسارات مالی به وجود می‌آید.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان خاطرنشان کرد: خسارات وارده به اکوسیستم تاکنون ارزیابی نشده است اما زمین‌لغزش مثلاً با مسدود کردن رودخانه‌ها، زیستگاه‌ها را تخریب می‌کند.

وی گفت: در ایران نیز زمین‌لغزش همه ساله در بیشتر استان‌های کشور موجب خسارت‌های اقتصادی به راه‌ها، خطوط آهن، خطوط انتقال نیرو، کانال‌های آبیاری و آبرسانی و... شده یا آنها را مورد تهدید قرار می‌دهد.

فاضلی با بیان اینکه به طور کلی زمین‌لغزش‌ها نسبت به سایر بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی‌تر و مدیریت‌پذیرترند،افزود: با شناخت پتانسیل زمین‌لغزش می‌توان استراتژی مناسبی برای مقابله یا همزیستی با آنها تدوین کرد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: تاکنون 32 هزار زمین‌لغزش در کشور شناسایی و کار مطالعاتی 4 هزار و 900 زمین‌لغزش آغاز شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha