ابتکار در پاسخ به این سوال که ارزیابی وی از افزایش عمر معاینه فنی خودروها از 2 سال به 4 سال در مجلس چیست ،تصریح کرد: بحث معاینه فنی خودروها بسیار مهم است و ما نظرمان 2 سال بود اما مجلس رای به 4 سال داد.

نظر رییس سازمان محیط زیست درباره ۴ ساله شدن معاینه فنی خودروها

سلامت نیوز:ابتکار در پاسخ به این سوال که ارزیابی وی از افزایش عمر معاینه فنی خودروها از 2 سال به 4 سال در مجلس چیست ،تصریح کرد: بحث معاینه فنی خودروها بسیار مهم است و ما نظرمان 2 سال بود اما مجلس رای به 4 سال داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، معصومه ابتکار گفت:‌ در حال حاضر تجهیزات لازم برای پایش آلودگی هوا فراهم شده است.وی گفت: با افزایش دستگاه های پایش آلودگی هوا‌, شرایط آلودگی هوا لحظه به لحظه کنترل می شود.


ابتکار در ادامه و در پاسخ به این سوال که ارزیابی وی از افزایش عمر معاینه فنی خودروها از 2 سال به 4 سال در مجلس چیست ،تصریح کرد: بحث معاینه فنی خودروها بسیار مهم است و ما نظرمان 2 سال بود اما مجلس رای به 4 سال داد.


وی ادامه داد: ‌درحال حاضر کارهای خوبی برای افزایش توان معاینه فنی خودروها انجام شده و 441 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور استقرار یافته است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت:‌ سامانه یکپارچه ای برای معاینه فنی با همکاری وزارت کشور, راهور ناجا و سازمان محیط زیست برای ارتقای معاینه فنی طراحی و اجرایی شده است.


ابتکار با اشاره به در دست بررسی قرار گرفتن لایحه هوای پاک در مجلس افزود: بررسی این لایحه در مجلس اتفاق خوبی است و امروز هم ماده 8 تصویب شد و بر اساس این ماده با افزایش عمر خودروها ، پیش بینی شده است تا بیمه ها پس از فرسایش خودرو تسهیلاتی فراهم کنند که خودروها از رده خارج شوند.
وی گفت: یکی از ویژگی های لایحه هوای پاک توجه به مساله ایمنی خودروهاست.
ابتکار همچنین درباره ریزگردهای عراق و سدسازی های کشور ترکیه تصریح کرد: از 2 سال پیش مکاتباتی در این زمینه با ترکیه انجام دادیم که همچنان از طرف وزارت نیرو ‌, وزارت خارجه و سازمان محیط زیست کشورمان در دست بررسی است.
وی گفت: سدسازی های ترکیه روی تالاب ها و منابع رودخانه ای عراق تاثیر می گذارد و بنده با تماس با وزیر محیط زیست و سفیر ترکیه به این مساله تاکید کرده ام.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود:‌ امسال اجلاس سازمان ملل با موضوع گرد و غبار برگزار می شود و موضوع ترکیه هم در آنجا مطرح خواهد شد زیرا نه تنها ایران بلکه همه منطقه را تحث تاثیر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha