رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پرداخت دیه شهدای منا هنوز از سوی عربستان تعیین تکلیف نشده است و خانواده های آنان لازم است تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عربستان تکلیف پرداخت دیه شهدای منا را مشخص نکرده است

سلامت نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پرداخت دیه شهدای منا هنوز از سوی عربستان تعیین تکلیف نشده است و خانواده های آنان لازم است تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در نشست فراکسیون شاهد مجلس ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) بر حمایت از خانواده های شهدای منا تاکید کرد.


وی افزود: دراین زمینه لازم است برنامه ریزی انجام شود چراکه خانواده های این شهدا با مشکلاتی روبرو هستند که بنده نیز پیگیر آن بودم.
وی تصریح کرد: در آخرین گفت و گوها مقرر شد در بودجه 96 معادل 30 میلیارد تومان برای حمایت از خانواده های شهدای منا در نظر گرفته شود تا مشکلات آنها به طور کلی حل شود لذا اگر بودجه ای اختصاص نیافته باید راهکاری برای آن در نظر گرفت.


در این نشست علی مطهری و عضو فراکسیون شاهد این پرسش را از رئیس مجلس مطرح کرد که آیا کشور عربستان دیه شهدای منا را پرداخت می کند که لاریجانی پاسخ داد: گویا هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده است اما در صورت لزوم می توان آن را پیگیری کرد.


وی گفت: در هر حال لازم است خانواده های شهدای منا تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در این زمینه مساعدتی صورت گیرد.
رئیس مجلس ادامه داد: بدون شک فعالیت اعضای فراکسیون شاهد به برخی مسایل موجود در حوزه ایثارگران کمک خواهد کرد و این باعث افتخار مجلس است که اعضای این فراکسیون در حوزه تقنین، نظارت و مسایلی در باب فرهنگی کمک به حوزه ایثارگران می کند.


وی ادامه داد: در حوزه ایثارگران قانون دائمی جامعی به تصویب رسید که فراز و فرود زیادی داشت همچنین در قانون برنامه ششم توسعه نیز مواد خوبی از سوی نمایندگان برای ایثارگران مورد تایید قرار گرفت.


رئیس قوه مقننه تاکید کرد: گاهی ممکن است در برخی قوانین تعارضی وجود داشته باشد که بهتر است این اشکال ها از سوی نمایندگان رفع شود و اگر در این زمینه اعضای فراکسیون شاهد این کار را بر عهده بگیرند، کمک ویژه ای برای آینده ایثارگران خواهد بود که بدون شک ما هم حمایت می کنیم.
به گزارش ایرنا از خانه ملت، لاریجانی بعد از نشست با اعضای فراکسیون شاهد مجلس با حضور در مزار شهدای گمنام در مجلس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha