دولت فقط من را انتصاب نکرد تا نمایشی از اهمیت‌دادن به زن در دولت یازدهم باشد. تمامی دولتمردان و وزرا در این مدت از من حمایت کرده، به اینجا سفر کردند و برای حل مشکلات مردم یاریگر بودند.

دستاورد دولت در سیستان‌و‌بلوچستان؛ شکست شرایط امنیتی و آبادانی

سلامت نیوز:معصومه پرندوار، اولین فرماندار زنی است که در دولت یازدهم با امضای وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی منصوب شد. فرماندار شهرستان هامون یک انتصاب نمادین برای دولت بود؛

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: اهمیت‌دادن به زنان و شکست تعاریف موجود درباره منطقه جنوب‌شرقی کشور، یکی از مناطقی که دکتر روحانی بیشترین آرای مردمی را از آنجا کسب کرده بود؛ منطقه‌ای از ایران که چهره‌ای امنیتی، مردسالارانه و قوم‌گرا داشت. این انتصاب اما با تمامی حواشی آن امروز یک موفقیت محسوب می‌شود. نگاه امنیتی به استان شکست، آبادانی و رونق ملموس و قابل‌ مشاهده بوده و از‌سوی‌دیگر، این اقدام به ابعاد مختلف یک دولت مردم‌سالار دینی وضوح داده است. معصومه پرندوار از بازگشت اعتمادبه‌نفس زنان، افزایش مشارکت آنها بعد از انتصاب خود و سایر فرمانداران زن در کشور می‌گوید. او تأکید دارد این کار دولت هم شعور و بلوغ سیاسی مردمان منطقه او و استانش را نشان داد و هم ‌مرزهای این بلوغ سیاسی را بالا برد. فرماندار شهرستان هامون تأکید می‌کند: «دولت فقط من را انتصاب نکرد تا نمایشی از اهمیت‌دادن به زن در دولت یازدهم باشد. تمامی دولتمردان و وزرا در این مدت از من حمایت کرده، به اینجا سفر کردند و برای حل مشکلات مردم یاریگر بودند.»


زمانی که به‌عنوان فرماندار شهر هامون منصوب شدید چه مشکلاتی برای پذیرش شما وجود داشت، چه نیروی‌هایی که باید با شما کار می‌کردند و چه نیروهای بالادستی‌ای که شما باید با آنان کار می‌کردید؟ 


زمانی که من به‌عنوان اولین فرماندار زن آغاز به کار کردم قطعا مشکلات متعددی وجود داشت که مربوط به پذیرش جامعه بود اما نمی‌شود به این دلیل که مشکل وجود دارد کار را شروع نکرد. نمی‌شود چون کسانی نمی‌خواهند و نمی‌پسندند و صلاح نمی‌دانند ما کار را آغاز نکنیم و با مشکلات روبه‌رو نشویم و آن را مرتفع نکنیم. کار فرمانداری کار سختی است ولی از آن سخت‌تر عبور از نگاه و بینشی بوده که محدودکننده است و تنگنا به وجود می‌آورد اما همه اینها برای کسی که دل در گروی آبادانی کشورش داشته باشد قطعا سختی‌ای نیست که آسان نشود. کسانی که نگاهشان این بود که زنان باید در مشاغل خاص محدود باشند، اصلا نمی‌پذیرفتند که زنی در مقام فرماندار حضور داشته باشد و بیشتر این حکم را نمایشی می‌پنداشتند. این ما زنان بودیم که نشان دادیم این شغل و حتی مشاغلی از این سخت‌تر در دولت نمایشی نیست و زنان می‌توانند این کار سخت را به فرجام برسانند و این اتفاق خوشبختانه باعث شد تا زنان امیدوار شوند و از‌سوی‌دیگر، توان آنها نیز به اثبات برسد. 


زمانی که فرماندار شدید چه مشکلاتی در منطقه وجود داشت که باید سامان می‌یافت؟ 


به‌عنوان فرماندار هامون باید بگوییم توانستیم با ایجاد یک همبستگی تمامی مشکلات باقی‌مانده از دوره قبل را ساماندهی کنیم. یکی از اتفاقات بسیار مهم به گمان من حمایت دولت یازدهم از من به‌عنوان فرماندار زن است. دولت واقعا نمایشی با انتصاب من برخورد نکرد. معاون اول در قالب طرح 46 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار به اراضی کشاورزی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، به منطقه ما سر زده و من را برای حل مشکلاتمان یاری کرد. وزیر بهداشت سه بار برای حل مشکلات بهداشتی به این منطقه آمده‌اند، وزیر جهاد همین‌طور، خانم ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز سه بار به این منطقه آمده و من را برای حل مشکل زیست‌محیطی یاری کرده است. سخنگوی دولت و تمامی وزرا برای حمایت از من به‌عنوان فرماندار زن به این منطقه آمده و در ساماندهی مشکلات مردم منطقه من را یاری کردند. ما در حوزه راه‌های شهری و روستایی مشکل داشتیم.

امروز بسیاری از راه‌های روستایی ما بهبود و سامان ‌یافته است. بالغ ‌بر 75 درصد راه‌ها به‌ویژه راه‌های روستایی سامان یافت. در بسیاری از شهرهای ما آب سقایی توزیع می‌شد، درحالی‌که امروز روستاها و شهرهایمان آب شرب شهری دریافت می‌کنند. وقتی من عهده‌دار فرمانداری شدم در حوزه درمانی ما فقط سه پزشک داشتیم، درحالی‌که امروز بالغ ‌بر 13 پزشک در شهرهایمان حضور دارند. در حوزه مدیریت فرمانداری پیش از دولت یازدهم یک درمانگاه و داروخانه نبود اما امروز هم درمانگاه داریم، هم داروخانه. برای دام و طیور مردم در 127 پارچه آبادی هیچ مرکزی نبود اما امروز هم ‌مرکز دامپزشکی و هم داروخانه‌ای که خدمات دامپزشکی ارائه می‌کند، داریم. در شهرستان من یک آزمایشگاه نبود اما امروز آزمایشگاه ایجاد شده است که مردم می‌توانند خدمات درمانی آزمایشگاهی دریافت کنند. احیای تالاب هامون از جمله اقدامات و پیگیری‌های منطقه ماست. تالاب هامون خشک‌ شده و به یک آسیب زیست‌محیطی بزرگ تبدیل ‌شده بود. وجود ریزگرد به بحران تبدیل‌ شده بود ولی امروز با برنامه دولت و نقشی که در مدیریت محلی توانستیم ایفا کنیم نقاط بحران‌خیز تالاب آبگیری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha