دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خوردن مداوم آب سرد مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود.

چرا نباید آب سرد بخوریم؟

سلامت نیوز: دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: خوردن مداوم آب سرد مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد انصاری‌پور درباره تجمع سموم در بدن اظهار کرد: یکی از علل مهم بروز بیماریها، تجمع سموم در اطراف سلول‌هاست که علاوه بر برهم زدن تعادل عضوی، می‌تواند مانع تغذیه مناسب سلولها شده و از عملکرد صحیح عضو جلوگیری کند.

وی افزود: در صورت نقصان عملکرد سلولهای هر عضو عملکرد آن عضو دچار اختلال می‌شود چون سلول واحد ساختمانی هر عضو است, در این صورت مثلا تیروئید از ترشح کافی هورمون سر باز می‌زند یا ترشح اسید و آنزیم‌های معده دچار اختلال می‌شود و این اختلال یعنی همان بروز بیماری.

انصاری‌پور متذکر شد: خوردن مداوم آب سرد، مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود چرا که بیماری نوعی خروج از اعتدال است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: روشهای محسوس که شامل دفع از طریق ادرار، مدفوع، عرق، ترشحات گوش و چشم و روش نامحسوس که شامل دفع از طریق تبخیر پوستی، دفع از طریق تنفس بازدمی دفع فضولات است.

انصاری‌پور یادآور شد: روشهای کمک به دفع سموم عبارت از ورزش ساده مانند پیاده‌روی, خواب مناسب, کاهش مقدار غذا, درمان یبوست و دفع ادرار و مدفوع به درستی, خوردن گاهگاهی اماج یا شوربا تهیه شده از سبزیجات و برگ چغندر و اسفناج و حبوبات,  خوردن خوراکیهای دافع سموم مثل انجیر، توت خشک، شیر کامل گاو و روغن گاو, رفتن به حمامهای قدیمی یا سونای مرطوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha