مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک از مسمومیت حدود 17 نفر از اهالی روستای سیرله و روستاهای بخش میداوود باغملک در اواخر هفته گذشته خبر داد و گفت: ‌بررسی‌ها برای یافتن علت این موضوع آغاز شده است.

مسمومیت تعدادی از روستاییان باغملک / احتمال آلودگی منبع آب آشامیدنی

سلامت نیوز:مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک از مسمومیت حدود 17 نفر از اهالی روستای سیرله و روستاهای بخش میداوود باغملک در اواخر هفته گذشته خبر داد و گفت: ‌بررسی‌ها برای یافتن علت این موضوع آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌دکتر صادق شهریاری اظهار کرد: در روزهای پایانی هفته گذشته حدود 17 نفر از اهالی روستای سیرله و برخی دیگر از روستاهای بخش میداوود باغملک براثر مسمومیت و با داشتن علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کردند. درمان تمامی این افراد به صورت سرپایی انجام شد و مورد بستری نداشتیم.


وی ادامه داد:‌ در مواردی که طی مدت کوتاهی چندین نفر دچار مسمومیت می‌شوند، علت مسمومیت ناشی از یک منبع مشترک است و با توجه به این‌که اهالی این روستاها همه از یک منبع مشترک آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، احتمال می‌دهیم که علت این مسمومیت، آب آلوده باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک تصریح کرد: احتمال می‌دهیم به علت عدم کلرزنی و آلوده شدن آب، این افراد دچار مسمومیت شده‌اند ولی فعلا این موضوع در حد یک احتمال است و از این منبع نمونه آب برای انجام آزمایش‌های میکروبی گرفته شده است.

شهریاری با بیان این‌که پیگیری‌ها برای یافتن علت مسمومیت این افراد در حال انجام است، گفت: روز پنجشنبه وضعیت در این روستاها عادی شد و تحت کنترل قرار گرفت و در جلساتی که با بخشدار میداوود، فرماندار باغملک،‌ رییس اداره آب و فاضلاب روستایی باغملک و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد، شست‌وشوی منبع مشترک آب این روستاها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا زمانی که علت دقیق و نهایی نمونه آب این افراد مشخص شود، اداره آب و فاضلاب روستایی مکلف به شست‌وشوی مخزن آب این روستاها شده است. همچنین اواخر هفته گذشته تمام پرسنل بهداشت و درمان باغملک با حضور در این روستاها آموزش‌های چهره به چهره به مردم ارایه دادند که اگر این آموزش‌ها ارایه نمی‌شد، ممکن بود این مشکل را در سطح گسترده‌تری داشته باشیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha