سکوت مرد رنگرز پس از حدود ۲هفته شکست و با پیدا شدن جسد بی‌جان آتنا هفت‌ساله در یک بشکه پلاستیکی در پارکینگ وی، جنایتکار ۴۰ساله راز قتل دختربچه بی‌گناه را فاش کرد.

اعتراف مرد رنگرز به قتل هولناک آتنا کوچولو

سلامت نیوز: سکوت مرد رنگرز پس از حدود ۲هفته شکست و با پیدا شدن جسد بی‌جان آتنا هفت‌ساله در یک بشکه پلاستیکی در پارکینگ وی، جنایتکار ۴۰ساله راز قتل دختربچه بی‌گناه را فاش کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، 28خرداد امسال خبر گم‌شدن دختربچه هفت‌ساله‌ای به نام آتنا در میان مردم شهرستان پارس‌آباد استان اردبیل پیچید. پدر آتنا سال‌ها بود كه در خیابان پزشكان دستفروشی می‌كرد و پوشاك می‌فروخت. در این میان دختربچه 7ساله‌اش كه به گفته اطرافیانش دختری باهوش و خوش‌زبان بود، گاهی همراه پدر می‌شد تا به او كمك كند. روز حادثه هم آتنا كنار بساط پدرش بود كه آن اتفاق شوم رخ داد؛ اتفاقی كه خشم مردم شهر را برانگیخت و آنها را شوكه كرد.

سیدعبدالله طباطبایی، دادستان شهرستان پارس‌آباد در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: آتنا زمان‌هایی كه كنار بساط پدرش بود، برای استفاده از دستشویی یا خوردن آب به مغازه رنگرزی كه در نزدیكی بساط پدرش بود، می‌رفت. صاحب مغازه مردی 40ساله بود كه آتنا و پدرش را از مدت‌ها قبل‌ می‌شناخت. آن روز هم بی‌آنكه پدرش متوجه شود، آتنا راهی مغازه مرد 40ساله شد غافل از اینكه او نقشه شومی برایش كشیده بود.

    دختری كه گم شد

ساعتی از رفتن آتنا می‌گذشت و پدرش كه آن روز سرش شلوغ بود، به تصور اینكه او به خانه برگشته است، به كارش ادامه داد. از سوی دیگر مادر آتنا تصور می‌كرد كه دخترش نزد پدرش است و همین باعث شد كه تا چند ساعت بعد كسی متوجه ناپدیدشدن دختربچه نشود. عصر آن روز وقتی مرد دستفروش بساطش را جمع كرد و راهی خانه شد، معلوم شد كه آتنا گم شده و كسی از او خبر ندارد.

دادستان پارس‌آباد می‌گوید: متأسفانه خانواده دختربچه دیر متوجه گم شدن او شدند. آنها بعد از جست‌وجوی بسیار، وقتی ردی از او پیدا نكردند ماجرا را به كلانتری گزارش كردند. روز بعد، حدود ساعت 11بود كه این پرونده به دادستانی آمد و ما در جریان آن قرار گرفتیم و از همان زمان تحقیقات گسترده برای پیدا كردن دختربچه گمشده شروع شد.

    یك مظنون

هیچ‌كس نمی‌دانست چه اتفاقی برای دختربچه رخ داده و او كجاست اما با گذشت زمان، وقتی هیچ ردی از وی به‌دست نیامد فرضیه اینكه او قربانی سرقت شده باشد، قوت گرفت؛ چرا كه آتنا آن روز 6النگو، انگشتر و گوشواره همراه خود داشت و احتمال می‌رفت كه قربانی دزدان طلا شده باشد. درحالی‌كه خبر گم شدن دختربچه در شهر پیچیده و همه را نگران كرده بود، تیمی از كارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند. در محلی كه پدر آتنا دستفروشی می‌كرد، چند مغازه و بانك وجود داشت كه مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند. مأموران به بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده توسط این دوربین‌ها پرداختند.

دوربین یكی از مغازه‌ها لحظه‌ای كه آتنا قدم‌زنان در پیاده‌رو می‌رفت و از بساط پدرش دور می‌شد را ضبط كرده بود. اما دوربین بانكی كه در همان مسیر و چندین متر آن‌طرف‌تر بود تصویری از دختربچه ضبط نكرده بود. این یعنی دختربچه پیش از اینكه به دوربین دوم برسد، مسیرش را تغییر داده بود. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد در این مسیر به‌خاطر جوی آبی كه وجود داشت و همچنین حضور چندین دستفروش كنار پیاده‌رو، امكان اینكه دختربچه از پیاده‌رو به آن‌سوی خیابان رفته باشد، وجود نداشت. پس بی‌شك او پس از عبور از مقابل دوربین اول و رسیدن به دوربین دوم، ناپدید شده بود.

مأموران وقتی متوجه شدند كه در این مسیر، مغازه رنگرزی مرد 40ساله‌ای وجود داشته كه آتنا گاهی اوقات برای خوردن آب به آنجا می‌رفت، حدس زدند كه وی روز حادثه نیز به این مغازه رفته و پس از آن ناپدید شده است.
به این ترتیب مرد رنگرز به‌عنوان نخستین مظنون پرونده تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد كه آن روز دختربچه را ندیده و او اصلا به مغازه‌اش نیامده است.

    در جست‌وجوی سرنخ

مرد رنگرز مدعی بود كه از سرنوشت آتنا بی‌خبر است. حال آنكه بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد كه او 5سابقه كیفری ازجمله كودك‌ربایی، تجاوز به‌عنف و اعمال منافی عفت داشته است. 5روز از ناپدیدشدن دختربچه خردسال گذشته بود كه بازپرس پرونده دستور بازداشت مرد رنگرز را صادر كرد و او برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شد.

طباطبایی، دادستان پارس‌آباد می‌گوید: متهم در همه مراحل بازجویی اظهار بی‌گناهی می‌كرد و مدعی بود كه نمی‌داند چه اتفاقی برای آتنا رخ داده، با این حال بررسی‌های گسترده و شبانه‌روزی و بازبینی حدود 60ساعت فیلم دوربین‌های مداربسته جای شكی باقی نگذاشته بود كه آتنا در مقابل مغازه او ناپدید شده و وی حقیقت را انكار می‌كرد. این مرد حتی برای تحقیقات تخصصی در اختیار پلیس آگاهی مركز استان قرار گرفت اما با این حال مدعی بود كه بی‌گناه است.

او ادامه می‌دهد: در این مدت‌ 2بار دستور بازرسی مغازه و محل زندگی مظنون پرونده صادر شد. مأموران با حكم قضایی راهی آنجا شدند و همه جا را با دقت گشتند اما هیچ سرنخی به‌دست نیامد. پرونده تبدیل به پرونده‌ای پیچیده شده بود تا اینكه در ادامه تحقیقات به سرنخ مهمی رسیدیم. ما متوجه شدیم مرد رنگرز در ساختمانی كه زندگی می‌كند پاركینگ ندارد و خودرواش را جای دیگری پارك می‌كند. در یك كوچه فرعی در نزدیكی محل زندگی او ساختمانی بود كه در طبقه اول آن مغازه‌ای وجود داشت كه تبدیل به پاركینگ شده بود. صاحب ساختمان این پاركینگ را در اختیار مرد رنگرز قرار داده بود تا خودرواش را آنجا پارك كند. با این اطلاعات دستور بازرسی پاركینگ صادر شد و به همراه مأموران پلیس، بازپرس پرونده و پزشكی قانونی راهی آنجا شدیم.

    صحنه هولناك

عصر دوشنبه 19تیرماه، تیم‌های تحقیق وارد پاركینگی شدند كه احتمال می‌رفت سرنخ‌هایی از دختربچه گمشده در آنجا پیدا شود. آنها در داخل پاركینگ با یك بشكه پلاستیكی روبه‌رو شدند كه در گوشه‌ای قرار داشت. وقتی در بشكه باز شد، داخل آن پر از خاك بود. اما زمانی كه مأموران خاك را كنار زدند به یك كیسه پلاستیكی رسیدند. داخل كیسه یك گونی بود كه وقتی در آن را باز كردند به یك ساك پارچه‌ای رسیدند. پس از باز شدن زیپ ساك بود كه جسد بی‌جان دختربچه گمشده در داخل آن پیدا شد. بررسی‌ها نشان می‌دادكه مدت‌ها از مرگ او می‌گذرد و او در همان زمانی كه ناپدید شده بود، به قتل رسیده است.

    اعتراف به جنایت

با پیدا شدن جسد آتنا كوچولو و انتقال آن به پزشكی قانونی، بازجویی از مرد رنگرز ادامه یافت. او این بار ادعای تازه‌ای مطرح كرد و گفت كه خبر نداشته داخل بشكه پلاستیكی جسد دختربچه وجود داشته است. دادستان پارس‌آباد می‌گوید: از آنجا كه متهم مواد‌مخدر مصرف می‌كند ادعا كرد كه چند روز پیش قاچاقچیان موادمخدر بشكه پلاستیكی را به داخل پاركینگ آورده و به او گفته‌اند كه داخل آن موادمخدر است و او خبر نداشته كه به جای مواد، داخل بشكه جسد دختربچه گمشده است.

هر چند مرد جنایتكار سعی داشت هر طوری شده خودش را بی‌گناه جلوه دهد، اما در نهایت بازجویی‌ها و تحقیقات كارآگاهان حدود ساعت 2بامداد دیروز به نتیجه رسید و این مرد به قتل آتنا اعتراف كرد. او گفت: دو، سه روزی بود كه با دیدن آتنا و طلاهایش وسوسه شده بودم. روز حادثه به مغازه‌ام آمد كه آب بخورد و چون كسی آنجا نبود، به طرفش رفتم.

خواستم نقشه‌ام را اجرا كنم اما او شروع كرد به فریاد زدن. برای همین دستم را روی دهانش گذاشتم و وقتی به‌خودم آمدم كه دیگر نفس نمی‌كشید. ترسیده بودم و جسدش را داخل ساكی گذاشتم و آن را به پاركینگ بردم و در بشكه پلاستیكی مخفی كردم تا سر فرصت در محلی خلوت رها كنم اما چند روز بعد به‌عنوان مظنون دستگیر شدم و رازم فاش شد.

به گفته دادستان پارس‌آباد، پس از اعترافات مرد جنایتكار، طلاهای دختربچه كه متهم آنها را در مغازه‌اش جاسازی كرده بود، كشف شد. به این ترتیب شعبه‌ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده درنظر گرفته شد و هم‌اكنون منتظر نتیجه پزشكی قانونی هستیم و قرار است این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی شود و متهم به مجازات قانونی خود برسد.
سكوت مرد رنگرز پس از حدود 2هفته شكست و با پیدا شدن جسد بی‌جان آتنا هفت‌ساله در یك بشكه پلاستیكی در پاركینگ وی، جنایتكار 40ساله راز قتل دختربچه بی‌گناه را فاش كرد.

    خشم مردم

انتشار خبر دستگیری مرد رنگرز و پیدا شدن جسد آتنا كوچولو در پاركینگ او، خشم مردم پارس‌آباد را به همراه داشت. تا جایی كه آنها با تجمع در مقابل مغازه مرد جنایتكار، شیشه‌های مغازه را شكستند و آنجا را تخریب كردند. در این میان سیدعبدالله طباطبایی، دادستان پارس‌آباد با حضور در بین مردم آنها را به آرامش دعوت كرد و قول داد كه در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی خواهد شد. او از مردم خواست كه به‌كار روزمره‌ خود بپردازند و احساساتشان را كنترل كنند.

وی به همشهری گفت: احساسات ما هم از این اتفاق جریحه‌دار شد. اما مردم باید آرامش خود را حفظ كنند و پرونده را به دستگاه قضا بسپارند و به جای اظهارنظر درباره حكم، مطمئن باشند كه قوه قضاییه باجدیت به این پرونده رسیدگی می‌‌كند و متهم را به سزای عملش خواهد رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha