پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

جسد آتنا را ٢٠ روز بعد در پاركینگ مغازه قاتل پیدا كردند. پدرش نه اشك می‌ریزد و نه فریاد می‌زند. فقط یك كلمه از دهانش بیرون می‌آید و آن اعدام است.

پدر آتنا فقط ا عدام می‌خواهد

سلامت نیوز:صدای پدر آتنا دختر  ٧ ساله‌ای كه روز ٢٨ خرداد از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت از پشت تلفن گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز، اعتماد نوشت:جسد آتنا را ٢٠ روز بعد در پاركینگ مغازه قاتل پیدا كردند. پدرش نه اشك می‌ریزد و نه فریاد می‌زند. فقط یك كلمه از دهانش بیرون می‌آید و آن اعدام است. می‌گوید ما اعدام می‌خواهیم. شوك حادثه در صدای بهنام اصلانی شنیده می‌شود. سكوت‌های طولانی و بعد می‌گوید: «حال مادرش خوب نیست. حال هیچ كدام‌مان خوب نیست. چه كسی گفته امروز تشییع جنازه دختر من بوده؟

او اینجاست هیچ كسی او را توی قبر نگذاشته. اینجا كنارم است، میبینمش.» اصلانی درباره تمام آن ٢٠ روز و شبی كه هر لحظه‌اش هزارسال گذشت و چشم‌شان به در خشك شد تا خبری از او بیاید، می‌گوید: «احساس سوختن به تماشا نمی‌شود قلبی كه همچو مشعل نم دیده شد خموش» این را می‌گوید و سكوت طولانی‌اش خبر از هجوم دردها به ذهن و قلبش می‌دهد. ناگهان بریده بریده حرفش را ادامه می‌دهد و می‌گوید: «خواسته ما این است كه قاتل سریع اعدام شود. امیدوارم هرچه زودتر پیگیری پرونده را تمام كنند و قاتل دخترم را به‌سزای اعمالش برسانند.» پدر آتنا از همدردی تمام مردم ایران برای این اتفاق تشكر كرد.

دیروز صبح مراسم تشیع جنازه آتنا اصلانی با حضور گسترده اهالی پارس‌آباد اردبیل برگزار شد. دختری كه ٢٠ روز پیش هنگامی كه در كنار بساط دستفروشی پدرش در خیابان پزشكان پارس آباد ایستاده بود، ربوده شد.

در تمام این ٢٠ روز مردم هم در فضای مجازی و هم در شهر پارس‌آباد با اعلامیه‌هایی كه در دست داشتند برای پیدا شدنش لحظه‌شماری می‌كردند. تا اینكه بعد از پیگیری‌های پلیس و بازجویی از مظنونان حادثه معلوم شد آتنا به قتل رسیده است. جسدش را در پاركینگ خانه قاتل پیدا كردند. این در حالی بود كه دیروز دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره پرونده قتل آتنا گفت: پس از بررسی‌های انجام شده سرانجام نتیجه تحقیقات پزشكی قانونی آتنا اصلانی مشخص شد و در نهایت تیم پزشكی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید كرد. دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با اشاره به اینكه طی بررسی‌های انجام یافته مشخص شد كه قاتل ٤٢ ساله متاهل و دارای فرزند و سابقه‌دار است، گفت: این اطمینان به خانواده مقتول و اهالی شهرستان پارس‌آباد داده می‌شود كه این پرونده در سریع‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد.

ناصر عتباتی، دادستان اردبیل گفت: پس از بررسی‌های انجام یافته سرانجام نتیجه تحقیقات پزشكی قانونی آتنا اصلانی دختر معصوم هفت ساله پارس‌آبادی مشخص شد و در نهایت تیم پزشكی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید كرد. وی افزود: با وجود اینكه مدت طولانی از زمان قتل نونهال پارس‌آبادی می‌گذرد ولی تحقیقات پزشكی قانونی این موضوع را تایید كرد و پرونده وارد فاز جدیدی شد كه تمامی اقدامات و بررسی‌های لازم در این زمینه همچنان با جدیت و اهتمام ویژه ادامه دارد تا بتوانیم تمامی رازهای پنهان این ماجرای پرنشیب و فراز را برای همگان مشخص كنیم. عتباتی بیان كرد: وفق دستور ریاست دادگستری استان اردبیل و با نظارت دادستان مركز استان، روند پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت و تمام تلاش و اهداف ما مبنی بر این محور خواهد بود تا بتوانیم عدالت را به‌طور كامل در حق این طفل معصوم ادا كنیم و حق او را از قاتلش بستانیم. دادستان پارس آباد گفت: هیچ پرونده‌ای از پزشك قانونی مبنی بر تایید اختلالات روانی قاتل برای‌مان ارسال نشده است.


ردپای قاتل «آتنا» در سه قتل


همچنین طباطبایی دادستان پارس‌آباد گفت: با اقرار متهم به قتل آتنا، پرونده به عنوان یك ابر پرونده وارد مرحله جدیدی شد به‌طوری كه با پیگیری‌ها و بررسی‌های صورت گرفته احتمال رمزگشایی چندین پرونده دیگر همچون فوت مشكوك و قتل سر به مهر مانده وجود دارد. دادستان شهرستان پارس آباد با بیان اینكه قاتل تمامی اقدامات خود را در این زمینه برنامه‌ریزی شده انجام داده است، افزود: ما با یك قاتل حرفه‌ای روبه‌رو هستیم كه در گذشته هم چندین پرونده علیه وی تشكیل و بازداشت شده اما بنا به نبود دلایل كافی متهم آزاد شده است.

طباطبایی در خصوص اظهارات قاتل افزود: قاتل هیچ گونه اختلالات روانی نداشته و دلیلی هم مبنی بر این رفتار از پزشكی قانونی تاكنون برای ما ارسال نشده به‌طوری‌كه قاتل تنها انگیزه خود را از این قتل انگیزه مالی عنوان كرده است. وی با تكذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی افزود: جسد آتنا، دختر هفت ساله پارس‌آبادی سالم و دست نخورده بود و قاتل با خفه كردن، این دختر را به قتل رسانده است. طباطبایی از همكاری همسر و برادر قاتل در كشف جسد خبر داد و گفت: این پرونده نتیجه یك معضل اجتماعی بوده و منحصر به شهرستان پارس آباد نمی‌شود، بنابراین از عموم مردم شهرستان و مسوولان تقاضا داریم از دامن زدن و اظهارنظر در مورد این موضوع پرهیز كنند. دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد با اعلام این خبر گفت: جسد خانمی كه دوسال پیش دركنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود توسط همین شخص به قتل رسیده بوده كه درجریان بازجویی به آن اعتراف كرد. سیدعبدالله طباطبایی افزود: با اعتراف قاتل آتنا احتمال اینكه وی قتل‌های سریالی مرتكب شده یا دست داشته باشد بیشتر است؛ لذا تحقیقات و بازجویی از قاتل ادامه دارد و خبرهای تكمیلی به محض روشن شدن جریانات به اطلاع مردم خواهد رسید.
همچنین طباطبایی دادستان پارس‌آباد ساعتی بعد از اعلام دومین قتل از سوی قاتل آتنا از ردپای این قاتل دریك قتل دیگر هم خبر داد و گفت: احتمال ردپای شیطان پارس‌آبادی در سومین قتل نیز وجود دارد و ما در پرونده قضایی «آتنا اصلانی» با یك قاتل سریالی مواجه هستیم. سیدعبدالله طباطبایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قضایی آتنا اصلانی در پارس‌آباد گفت: ردپای شیطان پارس‌آبادی در سومین قتل كه مربوط به یك زن ٣٠ ساله در سال ٩٣ بوده نیز دیده می‌شود كه هم‌اكنون تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت اعلام كرد كه قاتل آتنا در این پرونده واقعا نقش داشته كه به همین دلیل نیاز است كه تا پایان تحقیقات نتایج مورد بررسی قرار داده شود.

وی افزود: شمار پرونده‌هایی كه احتمال می‌رود با توجه به نحوه قتل، قاتل آتنا در آنها نقش داشته باشد به سه پرونده می‌رسد كه یكی از پرونده‌هایی كه احتمال می‌رود ردپای شیطان پارس‌آباد در آن وجود داشته باشد مربوط به جسد سوخته یك زن در محله شهرك فجر پارس‌آباد است كه در نزدیكی مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) كشف شده بود و بررسی این پرونده در سال ٩٣ توسط دادستان وقت پارس‌آباد، رحیم گلزاده انجام شده و مصاحبه‌هایی نیز در این زمینه با وی انجام شده بود. طبق مصاحبه‌های انجام یافته با دادستان وقت پارس‌آباد سریعا پس از گزارش موضوع مبنی بر یافتن یك زن كاملا سوخته شده، ماموران آگاهی پارس‌آباد سر صحنه حضور یافتند و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد كه این جسد بدون سر بوده و به‌طور كامل سوخته است كه پس از آن ماموران آگاهی پارس‌آباد، تشخیص هویت این جنازه و نیز شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت را در دستور كار قرار دادند.
دادستان پارس‌آباد بیان كرد: برای بررسی‌های بعدی این جسد سوخته و بدون سر با هماهنگی و دستور مقام قضایی تحویل پزشكی قانونی منطقه شد و پس از بررسی‌های انجام یافته مشخص شد كه این جنازه در حالی كه حدود یك هفته قبل در داخل گونی در شهرك فجر رها شده بود، بعد از مرگ سوخته است. وی تصریح كرد: با توجه به اینكه در این شهرستان نیز هیچ مفقودی در آن برهه زمانی و تا اكنون اعلام نشده و شكایتی نیز در این خصوص وجود ندارد، احتمال اینكه جنازه متعلق به فرد غیربومی باشد، بسیار محتمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha