رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در ۲۰ روز نخست تیر ماه امسال حدود ۱۴هزار و ۷۴۶ مورد بوده که از این تعداد، ۴۹۷۷ خبر - شکایت در سامانه به ثبت رسیده است.

معدوم سازی بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در ٢٠ روز نخست تیر ماه

سلامت نیوز:رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در ۲۰ روز نخست تیر ماه امسال حدود ۱۴هزار و ۷۴۶ مورد بوده که از این تعداد، ۴۹۷۷ خبر - شکایت در سامانه به ثبت رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس محراب آقازاده افزود: بیشترین شکایت‌های ثبت شده از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد (۱۱ درصد)، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر (۶  درصد) و دفع غیر بهداشتی فاضلاب ( ۵ درصد) بوده است. همچنین صنف نانوایی و اغذیه فروشی و پیتزا و ساندویچ (۱۰ درصد)، سلف سرویس و رستوران (۹درصد) و بقالی و سوپر مارکت ( ۷ درصد) بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.
آقازاده گفت: تعداد ۱۰۰۵ خبر - شکایت منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۸۴۳ کیلوگرم و ۷۵۹ لیتر انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل خیار شور، انواع لبنیات تاریخ گذشته و فاسد، آبمیوه تاریخ گذشته، لواشک و ... بوده است.


وی افزود: بیشترین فراوانی اخبار - شکایات در تیر ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد (۱۴ درصد)، شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد)، در مرتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شیراز، البرز، تهران، تبریز، کرمان و قم قرار دارند.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، آقازاده گفت: اقدامات بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۲۴۴ متخلف به مراجع قضایی، صدور ۱۴۸۵ اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۲۵۰ مورد رفع نقص شده است.


رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ در پایان اظهار داشت: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است. هموطنان عزیز می‌توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن ۱۹۰ با این سامانه تماس حاصل کرده و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha