نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشت اینستاگرامی خود نسبت به تربیت پرستار غیرآکادمیک اعتراض کرد.

تربیت بیمارستانی نسخه‌ای بدخط برای پرستاران

سلامت نیوز: نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشت اینستاگرامی خود نسبت به تربیت پرستار غیرآکادمیک اعتراض کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، مهندس «جعفرزاده ایمن‌آبادی» در یادداشت ایسنتاگرامی خود چنین نوشت: تربیت بیمارستانی پرستار، نسخه‌ای بدخط، برای پرستاران!!! متأسفانه در یک اقدام غیرقابل باور که جامعه بزرگ پرستاری کشور را در بهت و نگرانی وصف‌ناپذیر قرار داده است، شاهد صدور آئین‌نامه‌ای هستیم که به یک‌باره همه گذشته پرافتخار پرستاری کشور را زیر سئوال برده و آن را به نیم قرن پیش بازگردانده است!!! بیش از پنجاه سال از شروع آکادمیک پرستاری در کشور می‌گذرد و حال می‌خواهیم به شیوه قدیم که زیرساخت‌های آموزشی برای تربیت پرستار وجود نداشت و پرستاران در محیط بیمارستان‌ها، آموزش می‌دیدند، برگردیم!

با سپردن آموزش پرستاری به بیمارستان‌ها و پذیرش دانشجو خارج از آزمون سراسری مسلماً با افت شدید کیفیت آموزش و ورود افرادی که شایستگی لازم را ندارند، روبه‌رو خواهیم بود!! این طرح خلق‌الساعه، بدترین شیوه برای جبران کمبود نیروی پرستار در کشور است!!! در حال حاضر هزاران پرستار فارغ‌التحصیل بیکار در جامعه داریم و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد!!

در این نسخه‌ای که وزارت بهداشت برای جبران کمبود پرستار در مسیر اجرای برنامه تحول در نظام سلامت پیچیده، مقرر شده است بیمارستان‌های بزرگ که صلاحیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت بررسی وتأیید می‌شود، تحت‌نظر دانشکده‌های پرستاری و طبق قراردادی که با دانشکده پرستاری تربیت می‌کنند. کجای ایم کار تحول است؟! فارغ‌التحصیلان بیکار پرستاری چه کاری باید انجام دهند؟ اجرای این طرح غیرکارشناسانه، تهدید و زنگ خطری برای سلامت مردم است.

چندین سال است که هشدار کمبود نیروی پرستار در بیمارستان‌‌ها را داده‌ایم!! حال پس از گذشت چندین سال شانه خالی کردن مسئولان امر وزارت بهداشت می‌خواهد کمبود پرستار را با این طرح که مردم را در بیمارستان‌ها تهدید می‌کند جبران کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha