چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 220004

اگر دچار اضافه وزن هستید در کنار داشتن رژیم غذایی استاندارد می‌توانید بدوید تا به این ترتیب به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا کنید.

روش صحیح دویدن برای لاغری

سلامت نیوز:اگر دچار اضافه وزن هستید در کنار داشتن رژیم غذایی استاندارد می‌توانید بدوید تا به این ترتیب به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته اند یکی از آسان‌ترین راهکار‌ها برای کاهش وزن دویدن است، برای کاهش وزن با استفاده از ورزش 2 راهکار‌های زیر می‌تواند راه گشا باشد.

دویدن را هر زمانی که فرصت دارید انجام دهید

دویدن را برای یک روز و یک زمان مشخص کنار نگذارید، کافی است زمان و مکان مناسب برای دویدن داشته باشید، فرصت را از دست نداده و به سرعت به ورزش بپردازید.

تحقیقات نشان داده است آن دسته از افراد که به کلاس ورزش نمی‌روند، اما برنامه ریزی برای انجام تمرینات ورزشی دارند در انجام ورزش بسیار بی برنامه هستند و معمولاً زمان را به بطالت سپری می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است ورزش کردن در یک بازه زمانی کوتاه بسیار اثر بخش‌تر از ورزش کردن دریک بازه زمانی طولانی است. برای یک بازه زمانی هفت الی 10دقیقه‌ای بدوید و این بازه زمانی را طولانی تر نکنید. اما با شدت بدوید تا ضربان قلب شما بالا رود و دچار تعریق شوید.


از زمان شمار استفاده کنید

برای اندازه گیری بازه زمانی دویدن خود از زمان شمار استفاده کرده و سعی کنید به تدریج این بازه زمانی را افزایش دهید، اگر زمان شمار دیجیتال ندارید می‌توانید از زمان شمار موجود برروی گوشی تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید.‌

می‌توانید از دستگاه گام شمار و سنجش ضربان قلب نیز برای بررسی وضعیت قلب خود استفاده کنید و به این ترتیب وضعیت سلامت خود را حین ورزش بررسی کنید.

کفش ورزشی مناسب بپوشید

کفش مناسب برای دویدن بپوشید، کفش نامناسب می‌تواند سبب کمر درد در شما شود، کفش راحت و سایز مناسب بپوشید که تبادل هوایی مناسبی بین پای شما و محیط خارج از کفش ایجاد کند.

از ورزش کردن لذت ببرید

ورزش یک کار اجباری نیست بلکه تمرینی مفید برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها است. هیچ چیز بدتر از ورزش کردن اجباری و با احساس ناراحتی و عصبانیت نیست، در این حالت ورزش کردن حتی برای بدن مضر است و می‌تواند سبب ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله فشارخون بالا شود.

ورزش کردن را دوست داشته باشید و به میزان استاندارد ورزش کنید تا سلامت بمانید.


به خورد و خوراک خود نیز اهمیت دهید

با وجود مفید بودن ورزش 2برای کاهش وزن، اما در کنار ورزش اهمیت به تغذیه سالم و نیز خواب کافی نیزدر کاهش وزن افراد بسیار موثر است.

گروهی ورزش کنید

اگر به تنهایی انگیزه ورزش کردن و دویدن برای کاهش وزن را ندارید می‌توانید به صورت گروهی ورزش کنید، این کار می‌تواند باعث علاقه مندی شما به انجام ورزش و کاهش وزن شما شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha