دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 220463

برای عیادت از بیمار به جای بردن شیرینی و شکلات به بیمارستان، خوراکی‌های سالم همچون آناناس را همراه داشته باشید تا به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک کنید.

برای عیادت از بیمار آناناس ببرید

سلامت نیوز:برای عیادت از بیمار به جای بردن شیرینی و شکلات به بیمارستان، خوراکی‌های سالم همچون آناناس را همراه داشته باشید تا به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آناناس یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است، این میوه با ارزش می‌تواند مانند یک مکمل درمانی برای تسریع در بهبود بیماری‌ها و جراحت ها مورد استفاده قرار بگیرد.

آناناس از دسته میوه‌های گرمسیری و مخصوص مناطق استوایی است و در خود نوعی آنزیم طبیعی به نام بروملین دارد؛ طی سال های متمادی استفاده از آناناس برای درمان بیماری‌های گوارشی و برطرف کردن التهاب در طب باستانی بسیاری از کشور‌ها استفاده شده است.

اهالی کشور‌هایی که آناناس میوه بومی آنجا بوده برای درمان زخم‌ها و آسیب‌های پوستی از آب آناناس استفاده می‌کردند.

همچنین استفاده از آب آناناس برای درمان زخم معده و درمان سوء هاضمه استفاده می‌شده است.

تحقیقات علمی جدید در جهان نشان داده است که آنزیم بروملین موجود در آناناس می‌تواند برای کاهش تورم، کبودی، التهاب و درد پس از اعمال جراحی مورد استفاده قرارگیرد.

اثر ضد التهابی آناناس برای از بین بردن جراحت ها و درد‌های عضلانی بسیار مفید است و می‌تواند دوره نقاهت پس از جراحی را کاهش دهد.

کارشناسان در عین حال برای دریافت مزایای درمانی کامل از آنزیم موجود در آناناس به افراد توصیه می‌کنند کمتر از کمپوت یا کنستانتره یا آبمیوه صنعتی حاوی آناناس استفاده کنند و درعوض از خود میوه آناناس و آب طبیعی آن استفاده کنند.

زیرا آبمیوه و کنستانتره‌های میوه به پاستوریزه کردن میوه آن را به دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد رسانده و سپس آن را سرد می‌کنند که باعث می‌شود بسیاری از املاح و ویتامین‌های طبیعی موجود در این میوه از دست برود.

آناناس غنی از انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C است و در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی از آن استفاده می‌شود.

کارشناسان در عین حال به بیماران توصیه می‌کنند که برای مصرف آناناس ابتدا با پزشک خود مشاوره انجام داده و سپس این میوه یا آب آن را مصرف کنند، به ویژه اگر فرد دارو‌های ضد انعقاد خون، آنتی بیوتیک و آرام بخش استفاده می‌کند یا دچار حساسیت به برخی دارو‌ها یا مواد غذایی است.

مصرف آناناس سبب بالارفتن ضربان قلب می شود به همین دلیل پیش از مصرف باید درخصوص اثرات احتمالی آن بر بدن تحقیقات کافی انجام داد.

آناناس همچنین برای از بین بردن بافت مرده یا جوش خوردن زخم‌های باز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و دانشمندان در حال انجام تحقیقات برای کشف موارد جدیدتری از خواص این میوه لذیذ هستند.

آناناس را می‌توان به صورت خام، آبمیوه، کمپوت و حتی سرخ و کباب شده مصرف کرد؛ اضافه کردن شکر از ارزش تغذیه‌ای آن می‌کاهد.


آناناس همچنین می‌تواند برای تسکین حالت تهوع در افراد مورد استفاده قرار بگیرد و علائم مسمومیت غذایی را در آن‌ها کاهش دهد. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند قبل از انجام اعمال جراحی که نیاز به ناشتا بودن دارد با صلاحدید پزشک از آب آناناس استفاده کنند تا علاوه بر حفظ قوای بدنی از بروز مشکلات گوارشی و دل درد در آن‌ها نیز جلوگیری شود.

منبع: thatsitfruit


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha