رئیس بیمارستان کودکان تبریز گفت: ملاقات‌کنندگان رعایت حال کودکان بستری در بخش آنکولوژی را هم بکنند.

اینجا کمتر رفت و آمد کنید!

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان کودکان تبریز گفت: ملاقات‌کنندگان رعایت حال کودکان بستری در بخش آنکولوژی را هم بکنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«سیامک شیوا» ، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان وجود دارد، خانوادههای بیماران باید رعایت حال بیماران خود را کرده و کمتر در این بخش رفت و آمد کنند. اما رعایت نکردن این نکته از سوی برخی خانوادهها و همراهان بیماران شیرازهی بخش را درهم میشکند.

 وی افزود: اصرار به امکان پذیر بودن ملاقات در هر ساعتی از شبانه‌روز از سوی برخی خانوادههای کودکان بستری شده در این بخش، کادر پرستاری و همراهان بیماران را با مشکلاتی مواجه میکند. این در حالی است که هرچه رفت و آمد در این بخش کمتر باشد، بیشتر به نفع بیماران خواهد بود.

رئیس بیمارستان کودکان تبریز تصریح کرد: نصب درب و آیفون تنها راهکاری بود که به نظر میرسید بتوان با این مشکل مقابله کرد. اما این راه حل نیز مشکل را به طور کامل حل نکرد. برخورد فیزیکی، ممانعت و درگیری از سوی حراست آخرین راهکاری است که شاید بتواند تا حدودی جلوی رفت و آمدهای گاه و بیگاه ملاقات کنندگان را بگیرد؛ اما وضعیت بیماری کودکان بستری شده در این بخش به طوری است که اجازهی چنین برخوردهایی را از سوی حراست بخش نمیدهد. دلتنگی و بیقراری کودکان سرطانی و درد دل خانوادههای آنان ما را تسلیم خواستهی آنان میکند.

شیوا خاطرنشان کرد: «فرزند من رو به مرگ است و شما اجازهی ملاقتش را به من نمیدهید؟!» جملهای است که حراست و کادر آن بخش را از هرگونه برخورد جدی با والدین و ملاقات کنندگان بازمیدارد.

وی یادآور شد: نقش خود مراجعان در این میان بیش از کادر بیمارستان است، از خانوادهها و ملاقات‌کنندگان در ساعات ممنوعه تقاضا داریم تا از مراجعهی بیش از حد خودداری کرده و با کادر و حراست بخش نیز همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha