هنداونه دارای خواص فراوانی چون ضدسرطان پروستات و پستان، رفع کننده تشنگی، کاهش فشارخون، زیبایی پوست و بسیاری فواید دیگر برای بدن است.

اینفوگرافیک/معجزه هندوانه در مبارزه با سرطان و کاهش فشارخون

سلامت نیوز:هنداونه دارای خواص فراوانی چون ضدسرطان پروستات و پستان، رفع کننده تشنگی، کاهش فشارخون، زیبایی پوست و بسیاری فواید دیگر برای بدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ هندوانه یکی از میوه‌های پر طرفدار در فصل تابستان است. این محصول از محتوای بالای آب و مواد مغذی سود می‌برد و بر همین اساس فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند.هندوانه گزینه‌ای عالی برای رفع تشنگی و تامین آب مورد نیاز بدن است.

هندوانه یکی از بهترین منابع برای ماده‌مغذی لیکوپن است، لیکوپن درموادغذایی‌ مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و گریپ‌فروت صورتی یافت می‌شود و  با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان پستان مرتبط است.

لیکوپن که در هندوانه یافت می‌شود با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، تصلب‌شرائین، و فشارخون بالا نیز پیوند خورده است.

هندوانه حاوی یک ماده‌مغذی به نام سیترولین است، که  از تجمع چربی در سلول‌ها پیشگیری و  قلب را نیز تقویت می‌کند. سیترولین می‌کند همچنین  یک ماده‌مغذی مهم برای سلامت کبد است.

حدود 92‌درصد هندوانه از آب تشکیل شده است و از این‌رو، منبعی عالی برای پیشگیری از کم‌آبی بدن و تامین آب مورد نیاز سلول‌ها محسوب می‌شود.

توانایی هندوانه در افزایش سطوح آرژنین این امکان را فراهم می‌کند تا آمونیاک و دیگر ترکیبات سمی از بدن حذف شوند.

هندوانه در کاهش آنژین، فشارخون بالا و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، دارای  آنتی‌اکسیدانی قوی است و از این‌رو، رادیکال‌های آزاد مضر در بدن را پیش از اینکه پیری و ابتلا به بیماری را تسریع کنند، از بین می‌برند.

این میوه برای بهره‌مندی از پوستی سالم به اندازه ویتامین C و تقویت‌کننده سیستم‌ایمنی ضروری است.

هندوانه دارای اثرات ضدالتهابی در بدن است که با در نظرگرفتن بیماری‌های مزمن جدی، مانند ورم‌مفاصل و سرطان که با التهاب در بدن پیوند خورده‌اند، اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha