عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه کمبود منابع آبی و اقتصادی برای توسعه فضای سبز پایتخت وجود دارد، گفت: توسعه فضای سبز موجب سرمایه افزایی و بهبود شاخص های محیط زیست می شود.

کمبود منابع آبی و اقتصادی برای توسعه فضای سبز پایتخت/ لایحه کمربند سبز تهران سریع تر تعیین تکلیف شود

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه کمبود منابع آبی و اقتصادی برای توسعه فضای سبز پایتخت وجود دارد، گفت: توسعه فضای سبز موجب سرمایه افزایی و بهبود شاخص های محیط زیست می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا نجفی ، با تاکید بر ضرورت عدم تعیین تکلیف لایحه کمربند سبز تهران از سوی شورای شهر پنجم، گفت: با توجه به بحران آلودگی هوا توسعه فضای سبز مطالبه جدی مردم تهران است که شهرداری تهران و سازمان جنگل ها باید به آن توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید اینکه توسعه کمربند سبز پایتخت می تواند عاملی موثر در جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، رشد حاشیه ای شهر، گسترش حاشیه نشینی، کوه خواری و زمین خواری باشد، تصریح کرد: گسترش فضای سبز می تواند سدی محکم در مقابل متعدیان به محیط زیست و دست اندازی به طبیعت باشد.

وی با بیان اینکه کمبود منابع آبی و اقتصادی برای توسعه فضای سبز پایتخت وجود دارد، گفت: اگر توسعه فضای سبز در حد مقدورات منابع مالی و آبی و بر اساس حداکثری کردن بهره وری، کارآمدی و اثربخشی فضای سبز ایجاد شود به طور قطع منجر به سرمایه افزایی و ظرفیت افزایی برای بهبود زندگی شهروندان، شاخص های محیط زیست و اعتبار ملی کشور خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: گسترش فضای سبز به عنوان یک وظیفه و ماموریت اخلاقی و ملی در حد حداکثر مقدورات معقول کارشناسی شده باید در دستور کار دستگاههای مسئول کار قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف هر چه سریع تر لایحه کمربند سبز تهران، گفت: توسعه کمربند سبز تهران باید در قالب برنامه تعریف شده و زمان بندی شده به صورت کارشناسانه مورد توجه قرار گیرد البته لایحه کمربند سبز تهران نیز باید هر چه سریع تر از سوی شورای شهر پنجم تعیین تکلیف شود تا دستگاه های مسئول وظیفه خود را نسبت به توسعه فضای سبز به درستی ایفا کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: می طلبد دستگاه های مسئول به افزایش سرانه فضای سبز پایتخت برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان توجه داشته باشند برای ارتقای کمیت، کیفیت و اثربخشی و کارآمدی فضای سبز در تهران با برنامه های علمی، کارشناسی و زمان بندی شده چشم اندازی مناسبی را برای شهروندان ایجاد کنند زیرا این مطالبه عمومی، به جا و به حق شهروندان است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha