طبق قانون صنفی، مغازه داران می‌بایست قبل از شروع فعالیت پروانه کسب دریافت کنند تا در نهایت با مشکل مواجه نشوند و پس از سرمایه‌گذاری مجبور به منحل کردن محل کسب خود نباشند.

نظارت بر آبمیوه و بستنی فروشی‌ها وظیفه کیست؟

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی در رابطه با نظارت این اتحادیه بر مراکز تهیه و توزیع ابمیوه و بستنی اظهار داشت : طبق قانون صنفی، مغازه داران می‌بایست قبل از شروع فعالیت پروانه کسب دریافت کنند تا در نهایت با مشکل مواجه نشوند و پس از سرمایه‌گذاری مجبور به منحل کردن محل کسب خود نباشند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: اسکندر آزموده در خصوص علت بسته شدن نوتلا بار نیز گفت: مغازه‌های زیادی بسته می‌شوند و نوتلا بارهای زیادی داریم، حتما تخلفی داشته است. امکان دارد پروانه کسب نداشته است یا ساعت خاموش را رعایت نکرده باشد و معمولا دلایلی این‌چنین وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت بدون کارت بهداشت در برخی مغازه‌های این صنف خاطر نشان کرد: ممکن است برخی مغازه‌‌ها پروانه کسب نداشته باشند و به همین جهت اطلاع ندارند که گرفتن کارت بهداشت الزامی است. 99 درصد مغازه‌داران که کارت بهداشت ندارند، پروانه کسب هم دریافت نکرده‌اند.

آزموده گفت: قانون نظام صنفی این‌گونه است که مغازه‌داران می‌بایست قبل از شروع فعالبت پروانه‌ کسب را دریافت کنند، همانند دریافت گواهینامه رانندگی برای راندن خودرو، اما برخی مغازه‌داران متاسفانه با قانون آشنایی ندارند و بدون رعایت قوانین اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند که در نهایت با مشکل مواجه شده و مجبور به منحل کردن مغازه می‌شوند.

وی افزود: این دسته از مغازه‌داران مفهوم داشتن مدارک را نمی‌دانند، با اتحادیه آشنایی ندارند و به‌طور کلی از قانون نظام صنفی مطلع نیستند.

رئیس اتحادیه آبمیوه و بستنی درباره علت بروز تخلف و رعایت نکردن اصول بهداشتی با وجود نظارت بازرسین در این صنف گفت: استان تهران وسیع است با این وجود در هر منطقه از شهر یک بازرس داریم. ممکن است مغازه‌ای از دید بازرسین پنهان مانده باشد و در این شرایط پیش آمده است که مغازه‌دار به مدت یک تا 5 ماه اقدام به توزیع بستنی یا آب میوه کرده است.

وی در پایان افزود: تنها بازرسین ما نیستند که این مسئولیت را بر عهده دارند بلکه وزارت بهداشت، اداره اماکن و بازرسین اتحادیه در تمامی صنف‌ها، این‌گونه بازدیدها را انجام می‌دهند اما با این وجود مواردی پیش‌ می‌آید که تخلف‌هایی صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha