سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 222587

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: میزان هدررفت آب در لوله‌های توزیع آب شرب بین 20 تا 30 درصد است.

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: میزان هدررفت آب در لوله‌های توزیع آب شرب بین 20 تا 30 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ناصر مهردادی در برنامه تهران 20 ضمن تبریک هفته دولت درباره وضعیت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که محیط زیست کشور بخصوص استان تهران دارد این سوال وجود دارد که جایگاه استان تهران در محیط زیست کجاست؟

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 18 درصد از کل مساحت استان تهران را مناطق چهارگانه محیط زیست تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: این مناطق چهارگانه عبارتند از پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع که با توجه به اقدامات حفاظتی مناسبی که در این مناطق چهارگانه انجام شده است، مشکلات زیست‌محیطی در این مناطق کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: استان تهران نسبت به استان‌های دیگر کشور شرایطی دارد که همیشه بحث‌های زیادی در محیط زیست انسانی مانند آلودگی هوا یا آب دارد ولی به مسائل محیط طبیعی در استان کمتر توجه می‌شود. با وجود این گونه‌های گیاهی و جانوری در مناطق مختلف استان تهران تنوع زیادی دارد به طوری که براساس سرشماری حیات وحش در سال گذشته 17 هزار راس حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست سرشماری شده است.

مهردادی در ادامه با بیان اینکه بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) طی چند سال اخیر کاهش یافته است، گفت: براساس پیگیری‌هایی که اداره محیط زیست انجام داده است مشخص شد که 24 کانون آلایندگی در اطراف منطقه فرودگاه امام خمینی(ره) وجود دارد که سبب ایجاد بوی بد می‌شوند. این 24 کانون به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند که یکی از آنها فاضلاب شهری اسلامشهر و شهر واوان است که در داخل جوی‌ها و نهرها رها می‌شدند.

وی ادامه داد: منشأ دیگر این بوی بد در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) دامداری‌های اطراف منطقه بوده‌اند که براساس پایش‌های اداره محیط‌زیست مشخص شد که این دامداری‌ها نیاز به سیستم تصفیه فاضلاب و امکانات اولیه زیست‌محیطی دارند. سومین منشأ نیز در ارتباط با بوی بد فرودگاه امام خمینی(ره) مرکز ساماندهی زباله کهریزک بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اقداماتی در جهت تصفیه فاضلاب اسلامشهر و واوان صورت گرفته است، گفت: این اقدام سبب شد که بوی بد اطراف این فرودگاه کاهش پیدا کند. همچنین سیستم تصفیه فاضلاب فرودگاه امام خمینی (ره) نیز ساماندهی شد و اخطاریه‌هایی که برای دامداری‌های اطراف فرودگاه صادر شد به رعایت تمهیدات زیست محیطی در دامداری‌ها کمک کرد و خوشبختانه تاکنون نتیجه مثبت بوده و این بوی بد اطراف فرودگاه کاهش پیدا کرده است.

مهردادی در ادامه درباره وضعیت آب شهر تهران توضیح داد: آب شهر تهران از دو مرکز تامین می‌شود که همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای روی آن نظارت دارند. منابع تامین آب در شهر تهران مشخص است و تصفیه آنها نیز با کنترل خاصی انجام می‌شود و در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که آب کیفیت مطلوبی دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در بعضی مناطق شهر تهران لوله‌های توزیع آب نیاز به بازسازی دارند، گفت: از رودخانه‌هایی که آب تهران را تامین می‌کنند مرتبط نمونه‌برداری می‌شود اما متاسفانه میزان هدررفت آب در لوله‌های توزیع آب شرب بین 20 تا 30 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha