عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه داروسازان بیمارستانی، گفت: واقعی سازی قیمت کمک بزرگی به بحث اشتغال داروسازان و بالارفتن کیفیت و ارائه سرویس بهتر به مردم می‌کند.

لزوم واقعی سازی قیمت دارو

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه داروسازان بیمارستانی، گفت: واقعی سازی قیمت کمک بزرگی به بحث اشتغال داروسازان و بالارفتن کیفیت و ارائه سرویس بهتر به مردم می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،آرش محبوبی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با جایگاه داروسازان در بیمارستان‌ها اظهار کرد: فارغ التحصیلان داروسازی در قسمت های مختلفی از جامعه پزشکی می توانند مشغول به کار شوند اما شرایط در حال حاضر به گونه ای است که قسمت عمده فارغ التحصیلان در بخش داروخانه های سرپایی و شهری مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: گسترش بازار داروسازی سبب ایجاد فرصت های شغلی جدید برای فارغ التحصیلان داروسازی با توجه به روند روبه رشد جمعیت می شود که اگر وضع به همین صورت پیش رود در آینده دچار مشکلاتی اساسی خواهیم شد.

محبوبی ادامه داد: با گسترش بازاری که از طریق افزایش مارژین دارویی، سود داروها را افزایش داد ؛می توانیم واقعی سازی قیمت دارو و افزایش کیفیت خدمات دارویی و سپس گسترش صنعت دارویی و فرصت های جدید را ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به مردم سبب ایجاد فرصت‌هایی در سطح دنیا است که متاسفانه در کشورمان هنوز این مسئله وجود ندارد.

محبوبی با بیان اینکه داروخانه های موجود در بیمارستان های ما به عنوان یک فرصت محسوب می شوند، افزود: با ورود داروسازهای بیمارستانی به بیمارستان ها از نظر کیفی و کمی ارتقا پیدا می کنیم و بیماران در بیمارستان ها از خدمات مناسب تری و با سطح کیفی بالاتری بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه پایین بودن مارژین دارو به خاطر متناسب نبودن قیمت دارو و روند تولید و کیفیت است، تصریح کرد: متناسب نبودن قیمت دارو سبب شده در سرانه مصرف خیلی از داروها با استاندارد های دنیا فاصله زیادی داشته باشیم که بیشتر در حوزه مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها و فراورده های تزریقی است.

محبوبی تاکید کرد: قیمت پایین دارو و دسترسی آسان و خارج از شبکه دارو باعث بروز مشکلاتی می شود که باید جلوی آن گرفته شود واقعی سازی قیمت کمک بزرگی به بحث اشتغال داروسازان و بالارفتن کیفیت و ارائه سرویس بهتر به مردم می‌کند.

وی اظهار کرد: دارو سازان فارغ التحصیل در صنعت و موسسات تحقیقاتی مشغول هستند و خوشبختانه باید بگویم که از میان 100 دانشمند برتر کشورمان در حوزه پزشکی عمدتا از داروسازان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha