دبیر علمی بیست و هفمین کنگره چشم پزشکی ایران با تشریح بیماری‌های موذی چشم از چانه زنی‌های بیمه‌ها که برای مردم و بیماران گرفتاری‌های بسیاری ایجاد کرده است، گلایه کرد.

بیماریهای موذی چشمی که ۸۰ درصد مردم از آنها اطلاع ندارند

سلامت نیوز:دبیر علمی بیست و هفمین کنگره چشم پزشکی ایران با تشریح بیماری‌های موذی چشم از چانه زنی‌های بیمه‌ها که برای مردم و بیماران گرفتاری‌های بسیاری ایجاد کرده است، گلایه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، حیدر امینی با اشاره به تشخیص پیچیده بیماری گلوکوم یا آب سیاه اظهار داشت: تخمین زده می‌شود در ایران حدود یک میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند ولی 80 درصد آنها بی‌اطلاع هستند.

دبیر علمی بیست و هفمین کنگره چشم پزشکی ایران ادامه داد: در دنیا بیماریابی بسیار گران است و در هیچ جای دنیا نیز برای بیماریابی مانند بیماری آب سیاه اقدام نمی‌کنند.

امینی تصریح کرد: بیماری گلوکوم یا آب سیاه علائم خاصی ندارد ولی افراد بالای 70 سال برای جلوگیری از ابتلا به چنین بیماری باید حتما به چشم پزشک مراجعه کنند.

دبیر علمی بیست و هفمین کنگره چشم پزشکی ایران درباره دیگر بیماری‌های موذی چشم به مشکلات چشمی بیماران دیابتی نیز گریزی زد و گفت: دیابت باعث خونریزی در چشم می‌شود که اگر در مراحل نخست صورت پذیرد تا حدودی امکان درمان وجود دارد.

وی درباره بیماری آب مروارید نیز بیان داشت: این بیماری دیگر مانند گذشته نیست و می‌توانیم با جرات عنوان کنیم که کسی در کشور مشکل صف برای درمان آب مروارید ندارد زیرا در گذشته بیماران تا 6 ماه برای جراحی گرفتار صف و زمان بود.

امینی درباره مشکل حوزه چشم پزشکی با بیمه ها عنوان کرد: بیمه‌ها با چانه زنی‌هایی که می‌کنند باعث مشکلات زیادی می‌شوند و این مشکلات گریبانگیر فعالان چشم پزشک و از همه مهمتر مردم و بیماران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha